Senaste nytt

BA lanserar Club Europe året-runt priser från London

Senator

Moderator
Min ständiga vapendragare sembl och jag har använt BAs deal från Arlanda till London vid flera tillfällen. Destinationer från London ut i BAs europeiska nätverk har ofta varit relativt billiga om vi jämför med priser från Stockholm ut i Europa med andra bolag, men oftast har samma billiga pris som vi har till London med BA enbart varit tillgängligt vid reor.

Nu lanserar BA "Leisure Fares" från London till Europa, utan 28 dagars förköpskrav, men med krav om vistelse natten mellan lördag och söndag. Här är detaljerna från BAs pressmeddelande:

British Airways has launched a new business class leisure fare that is up to 50 per cent lower than existing Club fares.

The new fare is available on short-haul routes from Heathrow and London

City return Club Europe flights, incorporating an overnight stay on a Saturday.

The new fares will make travelling in Club Europe (business class) even better value. Customers travelling in Club Europe benefit from dedicated airport check-in, extra space on board, a more generous luggage allowance, Club Europe dining and access to the elegant British Airways lounges.
Some examples of the new fares available from Heathrow and London City:
Amsterdam was £411 now £239
Zagreb was £309 now £236
Bergen was £456 now £228
Paris was £435 now £257
Hanover was £481 now £249
... to book visit British Airways | Book Worldwide Flights & Holidays


Så Amsterdam från Stockholm för ca 5 000kr och 160 TP är väl ok? :)

Jag har kollat deals från ARN-LHR och ARN-LCY... Det verkar som priserna till LHR numera INTE har 28 dagars krav, medan ARN-LCY har 7 dagar.. Så detta blir väldigt intressant..

sembl, vart åker vi nästa helg?
 

fcx

Medlem
Själv sitter jag här och väntar på lite afternoon tea precis efter min extended breakfast :D

Skämt åsido, det här är bra priser och bra deals. Det svåra brukar dock vara att hitta tillgänglighet London-Arlanda på söndagar.
 

AABack2ARN

Medlem
...Det svåra brukar dock vara att hitta tillgänglighet London-Arlanda på söndagar.

Tillgången på I-klass har överlag minskat i synnerhet på lördag morgon till London och söndag från London. Oftast är det enbart första planet från London som har I-klass.

Dock så släpps ofta I-klass närmare avgång och försvinner då förköpskravet skulle detta kunna leda till hyggligt bra sistaminuten-biljetter. Men det förutsätter ju att BA inte ändrar algoritmen som släpper platser närmare avgång.
 

jumbooze

Medlem
Utmärkt!
Då skulle man ju kunna åka som statuslös, stämma träff med en med status för trevligt möte i lounge i LHR som den resan jag missade. ca 5000DKK fråm cph
 

Senator

Moderator
Finns det några rutter inom Europa man kan åka billigt i Club Europe fast på longhaul produkt (helst Club World kabin)?

Beror på om man definierar Moskva och Tel Aviv som Europa eller inte.

Det finns några B767 rutter i Europa (ARN, ATH etc) som ibland får Club World men ingenting är garanterat.
 
Toppen