Senaste nytt

BA kollar inte längre boardingpass vid flygplansdörren?

AABack2ARN

Medlem
På BA780 igår kontrollerades inte boardingpasset (och det var en 767a) där dörr 2 användes. Så några gick åt fel håll innan de insåg att de blivit uppgraderade.
 

doc

Medlem
Jo, jag uppfattade det som Senator att ingick i deras head count check. Jag förstår om de som inte reser ofta med BA blir besvärade efter att ha plockat undan pass och biljett i gången ut till flygplanet och sedan blir ombedda att ta fram det igen. Däremot uppskattade jag också att få ett "Welcome back Dr doc!". Kommer knasigt nog att sakna att visa boardingkortet när jag går om bord om det nu försvinner permanent.
 

Jockezona

Medlem
Visade inte heller på senaste BA flighten. Komiskt att jag inte reagerade på det tills jag läste denna post i forumet, först då gick det upp ett ljus att jag inte visade BP. Jag måste varit rejält slow den dagen.
 

Kricka

Medlem
Om jag minns rätt så gäller detta bara Intra-Europa än så länge. Rätta mig gärna om jag
(eller minnet) har fel.
 

trekker

Medlem
Kanske lite OT men I sammanhanget. Nu ar ju vi ganska resvana har men det ar alltid kul att titta pa personer som reser valdigt lite. Nu kollade dom inte BP I dorren pa min flight fran MAN till LHR I mandags, men en konfunderad pensioner fragade cabin crew wid ombordstigningen om var hon skulle ga och borjade efter att blivit dirigerad I enda riktning du kan ga (om du inte ska in I cockpit eller ut genom andra siden) att titta pa varje nummer ovanfor varje stol trots att hennes BP tydligt visade rad 16 ;)
 
Toppen