BA kollar inte längre boardingpass vid flygplansdörren?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av AABack2ARN, 14 Juli 2014.

1. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På två British Airways-flygningar i rad har nu personalen inte tittat på boardingpassen vid ombordstigningen, dvs precis innanför kabindörren.

Är detta en ny policy? Förr har de ju varit minst sagt nogranna med att detta skall visas upp.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har väl varit så ett tag nu. Är lite osäker på när detta infördes och jag vill minnas att det inte är på alla flighter heller.

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger ju British Airways framför allt mellan Stockholm och London och där har det varit obligatoriskt åtminstone fram till början av juni. Det är alltid lika roligt att se hur många som kan konsten att totalt förlägga sitt boardingpass mellan kontrollen vid gate och flygplansdörren...

4. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror dom kollar fortfarande på 767an så dom skickar folk åt rätt håll vid boarding.
    Förr så kollade dom alltid.

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var med på en av de typ första flygningarna när de införde att de slapp göra detta, hörde kabinpersonalen kommentera hur skönt det var att slippa "sedan i morse ska vi inte göra det längre".

6. Det skulle pågå en pilot under ett tag, där bland annat sträckan LHR-ARN-LHR ingick. Nu vet jag inte om detta har övergått permanent till att inte göra det.

7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög LGW-CTA igår och då var det ingen koll i dörren.

8. Men detta gäller väl inte bara British Airways va? Nu flyger inte jag lika ofta som de flesta här, men tycker mig ha märkt en generell minskning av BP-kontroll ombord på plan oavsett bolag de senaste 1-2 åren?

9. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ja, men man undar ju varför kontrollen görs över huvud taget? Har jag tagit mig igenom gaten så borde jag ju vara på rätt plan, liksom...

santamonica, Mikael64, bstark och 1 annan gillar detta.
  10. Jag uppfattade att British Airways hade ett system där detta ingick i deras "Headcount Check".

Sedan finns det trots allt ett bra serviceaspekt med detta:
    "Dear Mr. Senator, welcome back! Your seat is just over there". Med andra ord, en möjlighet att tidigt identifiera premium och statusgäster. Så lät detta nästan alltid förut som Guldmedlem.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!