Senaste nytt

BA introducerar förval av måltider i Business och First

karho

Medlem
"Jaski admitted that BA was looking at offering economy class passengers “a slightly upgraded meal” which doesn’t appear on the inflight menu, for an additional fee."

Denna sista bit tycker jag låter spännande, hoppas på möjlighet a'la Austrian att köpa varm frukost för 15 euro eller så. Eller £ förstås.
 

flybob

Medlem
Känns ju som att det varken kan vara negativt för passagerare eller flygbolaget? Lättare att ransonera då önskemålen är kända på förhand.
 

fcx

Medlem
Jag tycker att det verkar 95% bra. Ska man vara lite negativ så uppstår problemen vid irrops, då kanske man blir sittande med svarte petter på tallriken...

Men annars perfekt upplägg. Artikeln är lite negativ kring att man inte tror att passagerare vill ägna tid åt att välja mat, men jag tror att intresset är realtivt stort, och för de som inte gör det är det ju ingen förlust.
 

Homer

Medlem
Customers travelling in First, Club World and World Traveller Plus will be able to take advantage of a new service that allows them to pre-order their main course online before they fly.
From November 18, customers travelling on flights from December 1 will be able to guarantee their first choice of main course from the menu offered on board.

Customers can simply select their meal from 30 days before their flight departs, right up to 24 hours prior to take-off through the ‘manage my booking’ tool on ba.com. The pre-order service will initially be available on flights between Heathrow and Las Vegas, Phoenix, Rio de Janeiro, Vancouver, Dallas and Seattle, with more routes to be added in early 2015.

Lynn McClelland, Head of Catering, said: "We want to provide a really personalised service to our customers and we’ve been investing heavily in making that happen. Food choices are very personal, and our customers consistently tell us they want choice and control. This new option to pre-order meals offers this personalised service and gives control back to the customer.

“We have also given cabin crew iPads that enable them to access information given to us by our customers about their preferences so they’re able to deliver a more bespoke service. This new option to select a meal before-hand is part of that programme of tailoring our service to each individual.”
 

Treo

Medlem
Ingen tror annat än att det blir ordinarie menyn. Fyra val i CW: kött, fågel/fisk, vegetarisk eller "matsallad". I WTP två av dessa, min gissning är vegetarisk + en. I First ska man inte behöva välja IMHO :cool:
 

AABack2ARN

Medlem
På ett annat forum (engelskspråkigt) diskuteras (läs spekuleras) det flitigt om förbeställd mat minskar möjligheten till op-up. Om jag tolkar inläggen rätt är man "ganska" överens om att om man idag beställer specialmat som exempelvis vegetarisk, kosher eller liknande så minskar man chansen till op-up högst avsevärt.

Jag tycker personligen idén är bra men skulle gärna se att man ökar utbudet. Har använt mig av detta på AA ett antal gånger och hitills har det fungerat bra, men även där ser jag att utbudet skulle kunna ökas något.
 

JensE

Medlem
Nu har jag fått upp val för utresan. Endast main är förvalbar.

In-flight menu
BA193 London to Dallas 10:45
See the menus below for the meals you'll be served on your flight.
Starters
  • Tiger prawns marinated in ponzu dressing with carrot, cucumber and shiso salad
  • Grilled Manouri cheese, giant couscous salad with apricots and creamy mint dressing
Salad
  • Fresh seasonal salad served with vinaigrette
Main
  • Seared fillet of British beef with cauliflower cheese frittata, roasted new potatoes and port sauce
  • Chicken tikka masala with dal makhani and jeera pilau rice
  • Penne pasta with a truffle, cep mushroom and fine herb sauce
  • Chilled main course salad of Shetland salmon with lemon, sumac spiced quinoa, puy lentil and pomegranate seeds
Dessert
  • Salted toffee and chocolate torte
  • Coastal cheddar and stilton cheese served with grapes and biscuits
  • A selection of fruit
 
Toppen