Senaste nytt

BA: Hur bokar jag Oslo till Las Vegas med en mix av World Traveller och World Traveller Plus?

Redlund

Ny medlem
Ska till Las Vegas, och flyger alltid BA dit, eftersom det har mycket bra connections och tider.
Tänkte flyga OSL - LHR - LAS i WT+ och tilbaka i WT.

Försöker booka detta på ba.com, och irriterar mig över att priserna ändrar sig på LAS - LHR - OSL om jag väljer WT+ till Las Vegas. Varför är det så?

Om jag väljer WT till Las Vegas, kostar returen i WT 3087 NOK.
Om jag väljer WT+ till Las Vegas, kostar returen i WT 4757 NOK.

Är detta normalt i BA eller är det något fel?
 

AABack2ARN

Medlem
Det kan bero på lite olika orsaker. Det kan vara så att den billigaste WT-biljetten inte går att kombinera med en WT+ och du åker upp något hack. Den andra förklaringen är att sidan beräknar priserna lite märkligt och slår ut den nya högre priset på bägge delarna av resan. Normalt eller inte - jag har sett det förekomma.

Är totalpriset bra skall du slå till tycker jag.

P.S: Det är inte ok att använda förkortningar i rubriken. Om du inte kan ändra själv bör inlägget anmälas så att en moderator kan ändra titel.
 

Redlund

Ny medlem
Hej, tackar för svaret.
Kostar då ca 3000 nok för LHR - LAS i WT+. Vet inte om det är ett OK pris?

Tack för infon, ska se om jag kan byta själv, annars anmäler jag det!
 

Dr. Miles

Expert
Hej, tackar för svaret.
Kostar då ca 3000 nok för LHR - LAS i WT+. Vet inte om det är ett OK pris?
Jag antar att du menar 3.000 NOK per riktning. Det är OK pris i Premium Economy till Las Vegas.
Tack för infon, ska se om jag kan byta själv, annars anmäler jag det!
Du kan ändra trådrubriken själv om tråden är starat av dig. :)
  1. Längst upp i tråden hittar du texten "Trådverktyg".
  2. Klicka på den.
  3. Välj "Edit title".
  4. Ändra rubrikstexten.
  5. Klicka på Spara ändringar.
  6. Klar.
 

Redlund

Ny medlem
Altså, det kostar mig 3000 nok extra för WT+ mellan London och Vegas. Totalt blir priset på ca 10 000 nok för WT+ dit, och WT tilbaka.

Ska se om jag hittar trådverktyg!
 
10.000 NOK T/R för WT+ dit och WT hem? Nej, det är inget speciellt bra pris.
Har sett WT+ T/R för under 9.000 SEK vid flera tillfällen.

Hade jag varit i dina skor hade jag åkt Business Class till Houston som just nu kostar ca 13.500 SEK och därifrån använt poäng för sista biten med t.ex UA direktflyg. Har du inga poäng så finns ju lågprisflyg med Frontier/Spirit för 7-1.000 SEK T/R.
Av den simpla anledning att det är så extremt mycket mer för pengarna än WT/WT+ och lätt värt prisskillnaden.

Jag hade vidare valt DY direktflyg för ca 2.700 SEK T/R före BA WT+/WT för 10.000 SEK alla dagar i veckan.
Just för att WT+ en väg och WT hem knappast är värt 10.000 utan kanske 7.000 på sin höjd eller 8-9.000 SEK för T/R i WT+.
 
Last edited:
Toppen