Senaste nytt

BA har stallt in mitt forsta leg - vad gor jag?

trekker

Medlem
20140810_182125.jpg
 

Attachments

  • 20140810_183454.jpg
    20140810_183454.jpg
    {memory} MB · Visningar: 173
  • 20140810_185700.jpg
    20140810_185700.jpg
    {memory} MB · Visningar: 166
  • 20140810_234804.jpg
    20140810_234804.jpg
    960,6 KB · Visningar: 153
  • Gilla
Reactions: doc

gdaily

Medlem
hjortron likor.
Mmm, Hjortronlikören gör Finnair C till en trevlig upplevelse.
Finnairs bonusprogram är ganska skräp i mina ögon, men de har en bra grej, och det är att uppgraderingar från ekonomi (alla klasser?) till C kostar 10k Finnairpoäng inom Europa, vilket är en mycket bra deal (förutom korta hopp typ HEL-ARN). Du som reser/bor en del i Finland ska alltså kolla om du kan få in lite poäng på ett Finnairkonto genom blandade resurser. Jag vet ju inte hur du bor och så, men en kreditkortsuppsigning här och en dubbeldip på Scandic där så kanske du på sikt kan få ihop lite poäng? (Notera att de förfaller efter 3 år på Finnair). Helsingfors till södra Spanien i C är betydligt bättre än Y...
 

trekker

Medlem
Jag tittade pa detta nar jag startade mina resor till Finland, jag bor i UK och jobbar temporart i Finland sedan i varas. Da jag troligen inte kommer fortsatta resa till Finland efter hosten sa samlar jag poang hos BA.

Dock tyckte jag att AYs C-klass var valdigt bra sa hade garna akt i den igen. Problemet ar att jag inte kan hitta vettiga priser i den, kanske just darfor man skall vara med i Finnair plus? Jag kan ta en t/r i CE med BA for ca 500 Euro om jag saxar biljetterna, men finnair vill ha minst det dubbla.
 

trekker

Medlem
Ok, da blev mitt claim avslaget med hanvisning till att jag inte flog pa min biljett mellab MAN och LHR. Jag fick inga kontaktuppgifter pa hur jag kan kontakta dom utan bara att fylla i mitt biljettnummer online. Detta funkar ju dock inte da jag inte flog pa denna biljett och det inte finns nagot utrymme for att skriva ner en forklaring. Nagon som vet hur man bast kontaktar BA gallande detta utan att anvana online formularet? Det ar nu 2 st resor som blivit ombokade sa det handlar totalt om 40 TP, dessa TP vill jag inte garna missa.
 

doc

Medlem
Ok, da blev mitt claim avslaget med hanvisning till att jag inte flog pa min biljett mellab MAN och LHR. Jag fick inga kontaktuppgifter pa hur jag kan kontakta dom utan bara att fylla i mitt biljettnummer online. Detta funkar ju dock inte da jag inte flog pa denna biljett och det inte finns nagot utrymme for att skriva ner en forklaring. Nagon som vet hur man bast kontaktar BA gallande detta utan att anvana online formularet? Det ar nu 2 st resor som blivit ombokade sa det handlar totalt om 40 TP, dessa TP vill jag inte garna missa.
Jag skulle nog ringa BAEC direkt för att få hjälp.
 

Concorde

Founding Member
Ring dom. Och som du redan lärt dig från första rundan, säger dom nej lägger man på och provar igen tills man får tag på en individ som faktiskt vill hjälpa till.
 

nota bene

Medlem
Som Concorde säger - ring. Förr eller senare kommer man till någon vettig. Jag har haft bra erfarenhet av den norsktalande personalen på det svenska numret. De fixade en felaktigt krediterad bokningsklass på AA som pushade mig över till guld förra året.

Jag har själv ett liknande ärende som väntar på att jag ska få en lucka i schemat för att ringa...

Jag har kommit fram till att all support per email är ganska kass - de sätter sig inte in i ärendet. Nu senast avslog de en retro-reg pga redan krediterad - men den finns ju inte på mitt konto, så vartfan är den krediterad? Men att kolla att den inte finns på mitt konto, det var tydligen lite mycket begärt.
 

trekker

Medlem
Det ar just en lucka i schemat jag vantar pa, sitter ute hos kund och kommer resa ikvall och imorgon. Sist jag behovde fa tag pa dom sa fick jag sitta i telefonko i minst en kvart. Men som sagt, poangen ska jag ha sa jag kommer inte ge mig.
 
  • Gilla
Reactions: doc

trekker

Medlem
Det har gar ju ruskigt bra, nu borjar man ju nastan att bli arg pa BA. Forsta gangen jag kom fran sa vagrade dom ta mitt arende eftersom jag som silvermedlem maste ringa silvernumret (vilket jag redan gjort), nar jag ringer igen och provar andra alternativ i menun sa far jag bara till svar att dom ar mycket upptagna och att jag far inga senare - klick.... Inte imponerad.
 
Toppen