BA-frälst...

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Alx, 20 Juni 2013.

1. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...är kanske att ta i. Men British Airways har helt klart imponerat på mig under våren.

För att göra en lång historia kort så har jag mer eller mindre undvikit resor med British Airways under några år pga tidigare besvikelser. Jag är dock av den inställningen att man bör ge företag i förändring nya chanser efter ett tag. Risken är ju att man missar stora positiva förändringar i både service, kabiner och inställning. Jag har därför under våren gett British Airways en ordentlig chans att visa framfötterna i C-klass både SH och Lufthansa... Och som de har levererat!!

Som en relativt renodlad *A anhängare måste jag erkänna att British Airways mycket väl skulle kunna få mig att resa betydligt mer med OW i framtiden. British Airways känns nu som ett givet alternativ för framtida resor.

Positivt: trevlig personal, OK lounger, riktiga C-stolar på Lufthansa och riktig Champagne ombord!

Mindre bra: Extended breakfast och Afternoon tea inom Europa. Det har sagts tidigare, men tål att upprepas: Vilket skämt!

Hade det inte varit för VS Clubhouse så hade nog British Airways fått stå för alla transatlantiska flighter som inte går med United. :)

Ni som är mer bevandrade i British Airways Exec club. Hur lång tid brukar det ta innan man får silver-/guldkortet hemskickat från det att man uppnått statusen och antalet flygningar?

4 personer gillar detta.
  2. 4-6 veckor. Jag uppfattar att man kör en batch varje månad med dessa

1 person likes this.
  3. +1 på detta! :)

Jag har svårt att klargöra om den bättre upplevelsen beror på att andra bolag idag försämrat sin service eller om British Airways blivit bättre, men mina senaste flighter ombord British Airways har alla varit kanon!

Om jag inte varit så lat att jag oftast föredrar direktflyg inom Europa (SAS) hade det troligen blivit bara flygningar med British Airways :)....

1 person likes this.
  4. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vänta till du når Guld och kan börja hänga i British Airways First loungerna. De är synnerligen bra!

1 person likes this.
  5. Har du varit under senaste veckorna efter ändringen av catering? Har min första returresa från LHR T5 runt 10:e augusti, har bara läst "allt gnäll" online och undrade på om det bara var det sedvanliga anglosaxiska gnäll eller om det är så mycket sämre nu?

6. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Likt dig misstänker jag att andras service kan ha blivit allt sämre. Jämför man med mästarna i försämringar (SAS) är det dock ingen misstanke utan ett faktum! ;)

Jag tycker till och med att maten ombord har varit ganska bra för att vara serverad ombord på ett brittiskt flygbolag. Ingen höjdarupplevelse á la Austrian, men helt OK.

7. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi får se om jag når det under detta kvalificeringsåret eller om jag får ta det på nästa. Det vore onekligen trevligt med British Airways F lounger eftersom jag redan är bortskämd med Virgins Clubhouse på LHR/JFK. British Airways F lounger kanske blir det som får mig att släppa VS helt. :)

1 person likes this.
  8. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senaste gången var runt lunchtid den 14 maj. Då var allt som vanligt.

9. Homer

Homer Medlem

Jag har varit där flera gånger, senast igår, största skillnaden är buffen som numera är som den var i Galleries tidigare.

10. Homer

Homer Medlem

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!