BA Club World - bra priskombination?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Stefan62, 15 Februari 2013.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har gjort en bokning till, vad jag tror, ett bra pris i British Airways Business kombinerat med economy över påsk:

ARN-LHR-EWR-MIA i economy för 3985 SEK
    MIA-BOS-LHR-ARN i Club World för 9371 SEK

Inrikes-sträckorna flygs av American Airlines.

Vad kan man förvänta sig i CW på sträckan BOS-LHR - en flygtid på endast 6 h 15 min?

Hur är servicen och kabinen?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara gjort två flighter med British Airways sista 10 åren, men de imponerade på mig i business. Fick longhaul config på BA781 i onsdags och sedan fortsatte jag till JFK med BA175.

På överfarten till USA blev jag tilltalad med Mr Agehall och all service skedde diskret och personligt - precis så som jag vill ha det. Och då är jag helt statuslös, så man måste ändå säga att grundnivån är rätt bra.

Restiden LHR-NYC är ju lite längre än till BOS, men inte jättemycket. Om jag vore som dig så skulle jag satsa på att köra sleeper service och sova ombord, om du är bokad på BA214 vill säga. Då äter du i loungen innan du kliver på och sedan tar man kanske en drink ombord, men inget mer.

Kabinen på 747:an som tog oss över var rätt sliten måste jag säga. Själva stolen var det inget fel på, men resten av inredningen såg ut att ha varit med rätt länge.

3. På sträckan BOS-LHR, skulle jag käka pre-flight supper i loungen innan avresa sedan trycka på sängknappen vid första möjlighet och sova så länge som möjligt... Frulle och dusch på Galleries i mån av tid.

Stefan62, Concorde har skrivit en bra rapport på sträckan. Kanske ide att läsa denna först, sen fråga?

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!