Senaste nytt

BA cityflyer, ingen lounge på London City?

doc

Medlem
Jag tycker att det fungerar alldeles utmärkt att flyga till LCY även om man bara skall turista. Åker tid nästa helg och tar 07.30 flighten på lördag och åker tillbaka med 19.10-flighten på söndag. Att det saknas en lounge på LCY tycker jag inte gör så mycket. Förutsatt att flyget är i tid är det ju bara att gå rakt igenom säkerhetskontrollen, vänta i 10 minuter och sedan ombord på planet och åka iväg och på vägen till LCY kan man alltid titta förby Menzies-loungen på arlanda, även om den är under all kritik.
 

Gus

Medlem
Jag betalar inte för CE till LCY för London. Sämre mat/stolar, ingen lounge.

Så maten ARN-LCY är alltså sämre än på ARN-LHR i C? :confused: På vilket sätt? Kall mat ARN-LCY men varm mat ARN-LHR? Champagne finns på båda sträckorna väl, oavsett tid på dygnet? Att det inte finns någon lounge på LCY gör väl inte så mycket om man flyger till London, det är väl värre på hemresan? Eller har jag missat något..

Följdfråga: Bör jag boka ARN-London BA i C tor med 30 000 avios och 428 kr eller betala 2500 kr?
 

Senator

Moderator
Så maten ARN-LCY är alltså sämre än på ARN-LHR i C? :confused: På vilket sätt? Kall mat ARN-LCY men varm mat ARN-LHR? Champagne finns på båda sträckorna väl, oavsett tid på dygnet? Att det inte finns någon lounge på LCY gör väl inte så mycket om man flyger till London, det är väl värre på hemresan? Eller har jag missat något..

Följdfråga: Bör jag boka ARN-London BA i C tor med 30 000 avios och 428 kr eller betala 2500 kr?

God morgon, jag måste börja med att hålla med Stefan62 att det är ett mycket bra värde att betala 2 500 kr och inte använda poängen. Dessa 30 000 kan du t.ex. använda på att uppgradera en WT+ t/r till CW till New York.

Vad är skillnaden?
ARN-LHR trafikeras till stor del av A32x familien + en B767 per dag. På alla A32x är det den flexibla Club Europe kabinen där utrymme för platser A och C motsvarar ca det raderna i Euro Traveller har i plats på A-B-C. Så en mycket bredare stol. D-F har en E också som är tom. Trots detta är raden med D-E(tom)-F bredare i Club Europe än vad motsvarande är i Euro Traveller. Liten varning för B767an att man inte skall välja platser på A-B eller J-K då dessa har vanlig bredd samt ingen avstånd mellan stolar. D-F är lysande stolar.
ARN-LCY trafikeras av dessa nya fräscha ERJ. Härliga flygplan, men kabinen är konfigurerat A-B och C-D i båda klasser. Det gör att när det är fullt så sitter man lika tight i Club Europe som bak. Som referenspunkt så använder Lufthansa t.ex. bara en stol per två, där gör Lufthansa detta mycket bättre.

När det gäller catering så uppfattar jag att från LCY är den annan leverantör med annat utbud. Jag har haft 6 segment mellan ARN-LHR sedan augusti, och det har varit väldigt bra mat och service på alla resor både till och från LHR. På mina två resor till/från LCY har maten inte varit samma kvalité...

Det jag skulle rekommendera om man vill testa själv är att flyga från ARN till LCY då flygplatsupplevelsen på ARN blir den samma, sedan flyga från LHR till ARN så man kan testa den produkt och jämföra själv. Fördelen med detta är att du även då kan prova på det underbara lounge utbud BA har på LHR även för denna typ av biljett. Hade med mig en nära vän till Galleries First i söndags som har varit EBG under några år, och han var helt slagen av det BA hade att erbjuda på LHR.
 
Toppen