Senaste nytt

BA Booster is here! Hösten 2013, är vi redo?

karho

Medlem
Tack inte bara jag som är förvirrad då. Det som rör till det är att de ju skriver "this will count as 4 sectors" om Lagosexemplet, vilket ju får en att tro att det då ger 2x bonusen som 2 sektorer ger...
 

Senator

Moderator
Fick man för det.
Tror inte jag mäktar med att åka Sverige - Finland eller Nürnberg via Staterna eller Asien. Eller är det kanske det jag skall göra ?

Och om man gör något sådant. Blir det kliniken i en kofta med väldigt långa ärmar då, om det kommer fram ?

Notera att det enbart är transatlantiska flyg som räknas, så inga Asiendestinationer gäller
 

sembl

Medlem
Jag hade tänkt och dra till NYC helgen den 6-7-8 oktober så det passar mig bra ändå. 30k är 30k

Dock har jag inte fått något mail än.
 

Senator

Moderator
Jag hade tänkt och dra till NYC helgen den 6-7-8 oktober så det passar mig bra ändå. 30k är 30k

Dock har jag inte fått något mail än.

Skall vi inte synka lite? :) eller har du redan committat? Sitter nu i telefonkö med Bremen för att ta reda på vad som gäller. Kan inte vänta på sådana viktiga svar..
 

Senator

Moderator
Jag har nu ringt Bremen och jag sålde in att det var bättre dom besvarade mina frågor en gång per telefon så man inte behövde ta emot samtal från alla BAEC medlemmar i Sverige :) Kommer en uppdatering inom kort från BA själva hur resor med start i Skandinavien räknas.
 

Malu

Medlem
Själv sitter jag och planerar deltagande vid konferens i SFO 4-5-6 NOV.
Känns som ett självklart val att flyga BA med den här kampanjen i ryggen...

Kanske läge för en BC US-meetup första veckan i november?
 
Last edited:

dwin

Medlem
Sweet, med 4 tor till usa i C är hösten räddad :) jag kan dock inte registrera mig, 'not eligble' enligt felmeddelande. Ngn annan som lyckats?a
 

Senator

Moderator
Uppdatering från Bremen, vet inte om jag fått 100% rätt svar men...

En resa CPH-LHR-JFK-LHR-CPH räknas som 2 sektorer och därmed 30 000 bonus Avios. Jag sa att jag tyckte det var lite missvisande på marknadsmaterialet och att exemplet från Lagos gjorde detta förvirrande.

Jag tror faktisk agenten har fel. Anknytningssegment har alltid räknats. Jag gör ett nytt försök i morgon eller senare i kväll till GOLD LINE i UK när Bremen har stängt..
 
Toppen