Senaste nytt

BA avisade en överviktig passagerare

gdaily

Medlem
Kevin har/hade en "hormon disorder" sägs det tidigt i filmen, då är det inte konstigt att kan kan väga 250 kilo. Med eller utan skräpmat.
 

jannewa

Medlem

nilsson

Medlem
Förlåt, men hur mycket is hade personen på sig? :cool:
BA avisade, eller var det avvisade...

Fläskis.

Nu ska vi inte gå allt för långt här.. Träning ÄR farligt!

Och enligt Time magazins specialnummer om viktminskning helt underordnad kosthållningen.

Kevin har/hade en "hormon disorder" sägs det tidigt i filmen, då är det inte konstigt att kan kan väga 250 kilo. Med eller utan skräpmat.

Varför han är överviktig är ganska irrelevant. Jag vill inte ha honom bredvid mig varken mer eller mindre bara för att det är synd om honom.
 

gdaily

Medlem
Varför han är överviktig är ganska irrelevant. Jag vill inte ha honom bredvid mig varken mer eller mindre bara för att det är synd om honom.
Det är irrelevant av det skälet du nämner. Men det är inte irrelevant då diskussionen drog iväg om USAs dåliga mathållning i mellan-USA när det hadlar om en fransk pojke med hormonstörningar. Vi kan väl i alla fall diskutera rätt sak, om tokfeta personer ska flyga eller ej, och inte vad som serveras vid lunchen i Montana.
 

agehall

Medlem
Ah, det förklarar ju iaf de delar av historien som jag var oklar på. Jag skiter egentligen i varför han är överviktig, jag är inte helt säker på att det är säkert att sitta i economy om man väger runt 250kg. Hade han bokat business eller first hade han säkert kunnat få resa.
 

Senator

Moderator
Jag tycker tyvärr denna diskussion innehåller ett antal generaliseringar och är lite okänslig. Det finns absolut ett stort problem med storväxta människor i ett antal länder. Mexico t.ex. har nu ett värre problem och där verkar en bov i drama vara läsk.

Tyvärr kan övervikt också komma från sjukdom och i vissa fall, bör anses i samma kategori som någon som är t.ex. rörelsehindrade. Så jag skulle rekommendera att vi uttalar om sak och inte person och komma ihåg att detta är också en människa.

Det här är en svår situation. Eftersom det ställs vissa krav till vilka som kan sitta vid nödutgång, bör denna person kunna bidraga i en nödsituation. Att en storväxt person skall få plats är svårt, och det här kommer bli svårare när flygbolagen numera ökar antal stolar och minskar storleken medan vi blir större och större. Me
 

flybob

Medlem
Jag tycker tyvärr denna diskussion innehåller ett antal generaliseringar och är lite okänslig. Det finns absolut ett stort problem med storväxta människor i ett antal länder. Mexico t.ex. har nu ett värre problem och där verkar en bov i drama vara läsk.

Tyvärr kan övervikt också komma från sjukdom och i vissa fall, bör anses i samma kategori som någon som är t.ex. rörelsehindrade. Så jag skulle rekommendera att vi uttalar om sak och inte person och komma ihåg att detta är också en människa.

Det här är en svår situation. Eftersom det ställs vissa krav till vilka som kan sitta vid nödutgång, bör denna person kunna bidraga i en nödsituation. Att en storväxt person skall få plats är svårt, och det här kommer bli svårare när flygbolagen numera ökar antal stolar och minskar storleken medan vi blir större och större. Me

Jobbade ett tag på en båt och under säkerhetsövningar fick vi tydliga instruktioner om att vi skulle mäta överviktiga personer innan vi lät dem hoppa i "röret" ner till livflotten. Flotten var t.o.m. utrustad med ett snöre som mätte maximal omkrets. Det handlar i slutändan om säkerhet för samtliga passagerare och hantera någon som väger >250kg skulle i en nödsituation kunna ställa till vissa problem.

Och visst, övervikt kan bero på sjukdom, eller dålig förståelse för t.ex. sockers påverkan, men det det finns så fruktansvärt många välutbildade, rika och friska (dvs. inte har någon sjukdom som påverkar vikten nämnvärt) som ändå är sjukligt feta. Enligt mig är det inte någons rättighet att flyga och som sagt, säkerhet går alltid först.
 
Toppen