BA 777 har fattat eld på Las Vegas Mc Carran

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av agehall, 9 September 2015.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt Twitter har en 777 från British Airways fattat eld på LAS. Den var på väg för att lyfta mot LGW när något uppenbarligen gick snett.

Alla ombord verkar ha klarat sig bra. Två mindre skador rapporterade.

Länkar:
    British Airways 777 Engine Fire in KLAS : aviation
    Breaking news on Plane fire at Las Vegas airport, Sept. 8, 2015 - breakingnews.com
    Eric Hays på Twitter: "Just landed in Las Vegas, plane is on fire. People were on boaard but it looks like they all got off in time. http://t.co/0AN5HvBB5G"

2. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    airbus330 gillar detta.
  3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läskigt. Tur att det i det stora hela verkar ha gått bra.

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fy fasen. Ser inte roligt ut. Skönt att det gick såpass bra.

5. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser ut som att det brinner som mest framför vingarna, under planet. Vad finns där? Lastutrymme eller bränsletankar?

6. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På den videon jag såg så förvånades jag över hur många som gick omkring med sitt handbagage! Vem tusan sliter ner och tar med sin väska när man skall evakuera ett plan som brinner!

Aurora, WTP och Trox gillar detta.
  7. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag läste för några år sedan hur det gick till vid simulerade nödfall... gissa vad resenärerna släpade med sig när de skulle fly från flygplanet - jo, just det, taxfreepåsen!

El0 och Jakob Österberg gillar detta.
  8. Trox

Trox Medlem

En del har släpat med sig sina oversized handbagage, t o m flera. Riktigt farligt beteende om ett flygplan brinner. Jag skulle bli smått stressad av passagerare som blockerar min utrymningsväg för att de ska rota i bagagehyllan och ta upp plats med väskor.

9. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dagens understatement - de hade fått smaka på Jürgen!

10. SkyPriority

SkyPriority På semester

Det är alltid lätt att säga hur bra man hade hanterat en situation när man själv inte var där. Vem vet hur man hade reagerat, vissa får inte ens upp säkerhetsbältet i ett flygplan då man blir helt paralyserad och tror man sitter i en bil.

Handbagaget kanske åker med utan att man tänker på det.

Gus, Bryant, Kalle Andersson och 4 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!