Senaste nytt

BA 767-300 - Snuvad på konfekten?

ALU

Medlem
Som sagt, foten sattes ned gentemot min kollega och det blev BA Business, som tar oss över pölen till Washington i början av oktober.

Inser nu att ditresan går med en 767. Blir lite orolig över kvalitén på dessa i BA's flotta. Vad jag kan dra mig till minnes kan de vara rätt slitna och omoderna? Den "nya" interiören finns väl bara i 747 och 777?

Hur är statusen, riskerar jag att bli besviken?

777 blir det på hemvägen för övrigt.
 

Tjaeng

Medlem
Gamla CW: British-Airways-Club-World-Bed.jpg
"Ny" CW på en del 767or: New BA 767 Cabins — Civil Aviation Forum | Airliners.net (renoverad)
 

ALU

Medlem
Tack!

Jag läste lite i din länk och där står att "Longhaul cabin is below, it is currently fitted on G-BNWW only". Vad menas med den beteckningen?

Det vore ju schysst att slippa 80-tals sätet ovan... :)
 

Tjaeng

Medlem
Tack!

Jag läste lite i din länk och där står att "Longhaul cabin is below, it is currently fitted on G-BNWW only". Vad menas med den beteckningen?

Det vore ju schysst att slippa 80-tals sätet ovan... :)

Betyder att endast en utav 7st B767 (regnr G-BNWW) med longhaul-konfig är renoverade när inlägget skrevs. Notera att det inte är en ny stol, utan den gamla som de piffat upp.
 

Concorde

Founding Member
Även om kabinen är den äldre CW varianten så är den fortfarande helt platt samt 185cm lång i detta läge.
CW kabinen på 767 anses också vara den bästa vad gäller service och atmosfär. Detta då alla har antingen fönster eller gång, 2-2-2, finns ingen F kabin (ni är högst i näringskedjan) och endast 24 business stolar skapar en mysig vibb.

1A vill du ha om möjligt.
 

ALU

Medlem
Tack Tjaeng och Concorde för info! Det är just sån där info om bra vibb i kabinen och bara 24 stolar som betyder så mycket! Jag ser verkligen fram emot det här.

Men knappast klår det Qantas C väl....? ;)
 

Tjaeng

Medlem
Om bilden visar "gamla" CW så ser det väl ok ut...?

Absolut, jag finner inget alls att anmärka på. Möjligen det här med att den som sitter vid fönstret måste kliva över en sovande person på yttersätet, men det är en petitess i sammanhanget. Skärmen är lika stor som hos SAS och Swiss A340.
 
Toppen