BA 761 teknik problem 011430121 var med!

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av 011430121, 17 Oktober 2015.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte delge er att på fredagens flygning British Airways 761 från OSL till LHR så fick maskinen ett problem med tekniken under taxningen ut till start, vi fick göra ett stopp på över en timme, och jag var nervös över att åter igen behöva göra en EU261/2004 jag hade nämligen en anslutning till JFK med British Airways 173.
    Dessbättre han jag med flyget till JFK med ca 5 minuter till godo.
    Det tog 45 minuter att ta sig från A gaterna till B gaterna med Fast Track i säkerhetskontrollerna och tåget till B piren.
    Får tacka SAS att vi kom iväg från OSL, det var deras tekniker som åtgärdade felet, något problem med en dator.
    image.jpg

Magino, Fredrik Jeanson, kristerj och 16 andra gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju lite "komiskt" att följa dig och British Airways. Hur kan det bli så fel? ;-)

agehall gillar detta.
  3. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha vad är det med dig och British Airways..

4. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med SAS fungerar du bättre väl ?
    Jag tänker på kommande trip till London ;)

5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kom jag med flyget till JFK, men det händer nästan alltid något med British Airways när jag skall åka med dem
    @Tommy vi har väl gemensam flygningar två helger i rad? SAS fungerar till 100%, det var SAS tekniker som fixade detta.
    @palmen jag tycker att det är "komiskt" därför ville jag delge er detta. Hemresa sker imorgon får se vad som händer!

palmen och Tommy gillar detta.
  6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är varför jag flög över dagen innan dig och flyger American Airlines hem och inte British Airways med dig på söndagkväll ;)

Men vi får en trevlig helg i New York!

Knucket gillar detta.
  7. NotRyan

NotRyan Medlem

När jag åkte den 2 oktober från Oslo blev det också nåt problem med kärran och vi blev en timme sen till Heathrow. Då räddades också situationen av en SAS-tekniker :)

Som tur var hade jag 3 timmars anslutning så jag kom till och med genom säkerhetskontrollen.

Sensmoral: Boka aldrig tighta anslutningar med British Airways...

Brandten gillar detta.
  8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast såvida man inte har ett viktigt möte någonstans så kommer jag fortsätta boka så tighta jag kan* och hoppas på lite strul, ombokning, lounge, ersättning etc.

* = Förutom nästa resa till DAC via IST då jag medvetet bokade 6h stop för att kolla lounger m.m.

Kricka gillar detta.
  9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @011430121 , du jinxar ju British Airways ungefär lika mycket som jag och downgrades, jag har en flygning med British Airways i December, kan vi synka så att du inte flyger den dagen? :D

doc gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    simon_says91 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!