BA ändrat rutt från LHR-LAS till Terminal 3

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Moroccan, 18 Juli 2016.

1. Moroccan

Moroccan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Dagens I-landsproblem, såg till min förfäran att min flygning till LAS var ändrad till Terminal 3...
    Jag såg fram emot att mysa i Concorde-room men nu blir det tydligen British Airways-loungen i 3:an som gäller.
    Någon som vet om man kan gå in i Terminal 5 o njuta i Concorde-room o därefter åka till T3?

2. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej det går inte tyvärr

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror inte du kommer in i T5 om du inte har ett boardingkort som är för T5.

Dr. Miles gillar detta.
  4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bekräfta omändringen till T3, jag blev förvånad när jag landade där igår. Tur jag hade 4 timmar mellan mina olika flighter som var bokade på olika biljetter, med gårdagens inchekningskaos.

5. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har tidigare vid flygning från terminal 5 utan problem tagit mig till loungen på terminal 3 och tillbaka så om du har gott om tid kan det vara värt att prova, jag har inte provat tvärtom dock

Moroccan gillar detta.
  6. Moroccan

Moroccan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabba svar! Återkopplar om det går.
    :)

7. Homer

Homer Medlem

Det går inte, loungerna i T5 inklusive CCR är airside och dit kommer du inte utan ett boardingpass med avresa från T5.
    På T3, däremot, sker ingen biljettkontroll vid ingången till säkerhetskontrollen.

På vägen tillbaka kan du använda CCR om du flyger vidare från T5

Har varit så sedan oktober 2015 Terminalbyten... |

Last edited: 18 Juli 2016
    Dr. Miles gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!