Senaste nytt

Böcker om flyg

Valley

Medlem
snobbenochrodebaronen1968.jpg

Tja, med tanke på min avatar.
Vad skulle jag annars bidra med :p
 

palmen

Moderator
Fick tips om en bok som nyligen givits ut och köpte den (inte hunnit få den ännu så kan inte ge någon feedback)
"Mitt äventyr som djungelpilot" heter den och är utgiven av en svensk som flugit massor i Indonesien.

Finns på de flesta bokhandlarna på nätet, valet för mig föll på adlibris där det var gratis frakt samt att man fick 22p per 100kronor vid shopping via SAS shoppingportal.

Har tidigare läst En bluffpilots bekännelse av Thomas Salme (svensken som flög som trafikpilot i ca 10 år utan licens) som helt klart var intressant läsning.
 

Jensik

Medlem

ekf

Medlem
Fick tips om en bok som nyligen givits ut och köpte den (inte hunnit få den ännu så kan inte ge någon feedback)
"Mitt äventyr som djungelpilot" heter den och är utgiven av en svensk som flugit massor i Indonesien.
Köpte boken och tog med på resa under julhelgerna, mycket intressant! Det enda jag kan klaga på var att den tog slut långt innan jag var framme...
 

Mr Basic

Medlem
Om man vill läsa lite flyghistoria samt lite från flygets glansdagar (SAS) så rekommenderar jag ”Över alla gränser” av Åke Liljeberg.
 
Toppen