Bättre restaurang i Kiev?

Diskussion i 'Restauranger' startad av Bonden, 28 September 2015.

1. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skall på besök i Kiev under November och letar efter tips på någon riktigt bra restaurang, gärna med avsmaknings meny.

Någon som har bra tips? :)

2. HON-II

HON-II Medlem

"Haute cuisine" finns inte i Kiev, och många av de bättre restaurangerna har antingen kollapsat eller är en skugga av sitt forna jag (pga pågående kris). Bland de nya restaurangerna rekommenderar jag "Ryba Love (РЫБАLOVE)" ( Gastro family ) som är något så ovanligt som en bra fiskrestaurng i Kiev. Restaurangen ligger inte så långt borta från den historiska Andriivs'kyi-backen. För "people watching" rekommenderar jag "Restaurant Praha (Ресторан Прага)" ( www.praha-restaurant.com ) som ligger fint i Holosiivskyi-parken - den är mycket populär och välbesökt på helger.

Last edited: 28 September 2015
    Christian R, Agö, Igorius och 1 annan gillar detta.
  3. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fisk var otippat i Kiev, jag gissar att ukrainsk mat är ganska lik den polska?

4. Morgan

Morgan Medlem

Buddha Bar finns väl kvar annars?

Robin Nilsson gillar detta.
  5. Robin Nilsson

Robin Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan med rekommendera Buddha bar detta är dock inte direkt fine dining.

6. HON-II

HON-II Medlem

Buddha Bar finns kvar, restaurangdelen är mycket, mycket folktom nuförtiden. Kanske inte det bästa stället för att avnjuta en middag. I bardelen bedrivs det mänsklig kötthandel, och det röks i kopiösa mängder.

7. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Herr Sergey Gusovsky verkar vara galen i Italien: "All these years, the major source of joy and inspiration has been Italy, the first acquaintance having taken place in early 1990's. Since then I've been in thrall to its infinite charm. Yes, Italy. So, you'll find much of it in my restaurants."

Christian R och Agö gillar detta.
  10. Morgan

Morgan Medlem

Ajdå, Ukraina har kanske inte förändrats till det bättre sen jag var där 2010...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!