Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus, champagne före avgång i SAS Business men all alkohol till försäljning i ...

cphmmx

Ny medlem
Hej,

Kan SAS ensidigt bara försämra en produkt som man köpt över en natt?

I ekonomiklass så fick man man alkohol vid måltiden: drink, vin och avec, senast jag åkte CPH-PVG i november.

Maten i Plus har varit torftig inom Europa och detta kan bara bli bättre... Jag saknar varm mat och skulle helst vilja ha maten på porslin.

MEN - Skall man nu kräva betalt av alla, de som köpt biljett i SAS Go före idag räknade väl med service med dryck enligt ovan?

Rimligt vore att SAS under en övergångsperiod gav fri alkoholhaltig dryck enligt ovan för de som köpt biljetter innan ändrad ordning var känd.
 

cphmmx

Ny medlem
För övrigt tycker jag det är småsnålt, jämfört med andra StarAlliancebolag jag flyger med - Swiss kan vara ett alternativ till PVG...
 

henkedio

Medlem
Intressant från dig CPHMMX, vi köpte biljetter i september för att resa i maj. Är det något att strida för? Att villkoren har ändrats?
 

skydiver

Medlem
Såvida det inte också återspeglas i priset tror jag att detta med att ta betalt för vinet till maten i Go interkontinentalt är något som får folk att fundera en gång extra på varför de inte ska flyga med t.ex Norwegian, eller varför inte annat *A.
 

palmen

Moderator
Såvida det inte också återspeglas i priset tror jag att detta med att ta betalt för vinet till maten i Go interkontinentalt är något som får folk att fundera en gång extra på varför de inte ska flyga med t.ex Norwegian, eller varför inte annat *A.
Hur många "Svensson" tror du har koll på om det är gratis alkohol eller inte till maten)? Personligen tror jag det är en försvinnande liten del om man tittar utanför bc.se
 
Såvida det inte också återspeglas i priset tror jag att detta med att ta betalt för vinet till maten i Go interkontinentalt är något som får folk att fundera en gång extra på varför de inte ska flyga med t.ex Norwegian, eller varför inte annat *A.
Hur många "Svensson" tror du har koll på om det är gratis alkohol eller inte till maten)? Personligen tror jag det är en försvinnande liten del om man tittar utanför bc.se
Inte många. Däremot lär en hel del tänka till när de bokar nästa resa. Jag har full förståelse för att alkohol inte kan ingå i ekonomiklass intra-EU eller inom landets gränser. Men om man flyger interkontinentalt är det faktiskt skrämmande snålt att inte kunna erbjuda en ynka öl eller ett glas vin till maten.
 

Bridgeman

Medlem
Jag tror det är fler (Svensson´s) än man tror som håller reda på om det är gratis alkohol till maten eller ej. Senast i veckan fick jag frågan av en arbetskamrat just om detta. Vidare tycker jag det är mycket ynkligt snålt av SAS att inte kunna bjuda på läsk/alkoholfritt på interkontinentalt. Reser i sommar till USA med SAS hade jag vetat detta innan hade jag bokat med annat bolag. Jag är en av de som tittade att det ingick alkohol samt övrig dryck till barnen. Blir andra förutsättningar. Ett Nytt Norwegian
 

jsn

Medlem
Tycker detta ser lovande ut! Personligen är inte gratis sprit ombord en förutsättning för att jag skall välja ett visst bolag...

Har någon sett något om hur prisskillnaden mellan GO och PLUS kommer utveckla sig framöver? Jag har tyckt det varit väldigt sympatiskt att kunna välja PLUS för några hundringar extra per väg, men jag känner det finns en viss risk att den skillnad kommer öka framöver med denna tydligare differentiering(?)
 

Airbussen

Ny medlem
Visst nya GO produkten blir en LCC modell, men res med C-klass så får ni en riktigt bra produkt (inkl. valfri mängd dryck som smakar gott). Åkte senast förra veckan och är mycket nöjd!
 
Jag kommer att premiärflyga "nya" SAS Plus den 30 mars på linjen BRU-STO-GOT .. Ska bli spännande att se hur det blir med brickor och så...
Jag tycker personligen att nya SAS Plus ser bra ut, men detta med inrikes och intraskand med enbart snacks och drycker tycker jag verkar märkligt, om det finns till sälj i Go borde man väl få det gratis i Plus också väl?
 
Toppen