Bästa tipset på resebyrå för att boka SAS businessbiljetter?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Svenska73, 18 Januari 2014.

1. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet att SAS inte har den bästa businessprodukten :) Föredrar Swiss bland Europabolagen. Men, jag är SAS lojal och vill verkligen göra mitt för att bolaget ska gå bättre. Dock inte med en 9.000 kronors prisskillnad för en biljett till ORD. Har ett vagt minne av att en resebyrå säljer SAS C klass såsom Thai C klass för billigare peng. Någon som vet vilken byrå det är? Vill göra ett sista försök innan jag bokar biljetten på Swiss.

1 person likes this.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig hört talas om det faktiskt. Jag skulle nog skita i SAS här och boka Swiss direkt. 9000 är det inte värt att flyga direkt.

1 person likes this.
  3. Jag har aldrig hört om någon resebyrå i Sverige som säljer SAS Business class biljett extra billigare än andra.
    Finns det överhuvudtaget SAS Consolidated fare för allmänhet (ej för företag) från Sverige?

4. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte att det finns för allmänheten överhuvudtaget jag har letat som en dåre fast det var iofs ett par år sedan. Vill du åka SAS business till ett rimligt pris så är det optiontown som gäller.

5. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar. Har skickat en blänkare till SAS kundservice, som många andra förr, att de förlorar de kunder som är lojala med att att inte priskonkurrera med de bolag som fö har bättre C hårdvara. Off-topic, I know. Nu är Swiss biljetten bokad, ARN-ORD för 15.000 och växel tyckte jag känns bra. Trevlig lördag.

1 person likes this.
  6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För något år sedan såg jag reklam för någon resebyrå i Stockholm som sålde SAS biljetter billigare inklusive C. Kollade upp vad de skulle ta och det var i storleksordningen 150 kronor lägre pris... :( Om man däremot köpte biljetterna tillsammans med kryssningsbiljetter vart det betydligt billigare, men då är det väl knappast en öppen fare?

7. micsjo

micsjo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Codeshare alltså. Jag hade en gång en resebyrå som var riktigt bra på att hitta billiga codeshare-platser. De finns inte längre :-(

Ofta får man inte boka dem härifrån så ex en codeshare arn-ord med thaibiljett på sas hårdvara får köpas...i thailand. Om den nu skulle vara billigare i detta fallet.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är ett knep som vissa resebyråer använder sig av - ofta sådana som riktar in sig på "Family and Friends" resande. Det är (var?) möjligt att gå runt vissa Traffic Restrictions (TR)-regler genom att koppla ihop olika resor som inte behövde resas av samma resenär.

Sådana biljetter kan bestraffas ganska hårt - flygbolaget skickar en faktura till resebyrån om det upptäcks. Risken var uppenbarligen dock ganska låg. Men jag tror möjligheterna försvunnit numer.

TR-flyg finns givetvis kvar - men kontrollen är hårdare numer.

9. micsjo

micsjo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska svara mig själv här :)

Ibland är det kampanjer på omvänd bokningsriktning. Exempelvis åkte jag väldigt mycket (pendlade) MMX-AMS-ATH. Skitdyrt oavsett bokningsklass. Bokat omvänd väg var full fare i C billigare än billigaste eco härifrån. Helt koko men det gick inte att boka härifrån. Däremot kunde jag köpa den där - härifrån.

10. Ragnar G

Ragnar G Medlem

Får jag boka en SAS plus biljett från ZRH med stopp i STO-AGP-CPH-GOT-STO-ZRH?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!