Senaste nytt

Bästa tipsen för reserakning, inte reseräkning

swadabe

Medlem
Alltid hyvel+gel (finns ju små tuber). Är det en jobbdag så är man nyrakad på morgonen, utan undantag.

Även om man har skägg? ;)

Skämt åsido: hyvlar du varje morgon även om du vet att du inte ska träffa någon? Eller är det principen "jag kan aldrig veta om jag träffar någon speciell just idag" som gäller..
 
Även om man har skägg? ;)

Skämt åsido: hyvlar du varje morgon även om du vet att du inte ska träffa någon? Eller är det principen "jag kan aldrig veta om jag träffar någon speciell just idag" som gäller..

Det är den sistnämnda principen. Och har man det som morgonrutin är det inte speciellt jobbigt :) Jag har så dålig skäggväxt, så rakar jag mig inte ser jag ut som skabbräv istället ;)
 

Glenn123

Medlem
Hyvel med Gillette 7 o'clock rakblad. I.om. rakbladet så får man inte med den i handbagaget men kör alltid incheckat ändå.
Vägrar gå tillbaka till flerbladssystem så tar hellre trimmer om det krisar.
 

doc

Medlem
Jag tar med mig min rakapparat på resan. Batteriet håller 12 dagar, så det är enkelt och smidigt. Rakar mig i regel alltid efter en nattflygning för att se någorlunda okej ut vid ankomst. Jag skulle aldrig använda en engångshyvel från varesig flygplan eller hotell. De rår helt enkelt inte på mitt skägg utan orsakar i regel mest hudirritation och eller skärsår.
 

Treo

Medlem
På resa: Gillettes flerbladssystem och Truefitt & Hills rakkräm. West Indian Limes doftar ljuvligt och löddrar bra.
 

KNA

Medlem
Emirates "engångshyvlar" är av bästa klass (de i necessären) återkommer med test av Qatars engångshyvlar
 

KNA

Medlem
20150424_171555~2~2.jpg

Test Emirates vs Qatars bussinesclasshyvlar som finns ombord , överlägsen vinnare Emirates med Truefitt & Hill hyvel med Gillette Mach3 blad monterat , Schick från Qatar funkar ? i nödfall en engångshyvel med 2 blad

20150424_171618~2~2.jpg 20150424_171618~2~2.jpg 20150424_171611~2.jpg
 
Toppen