Senaste nytt

Bästa tapasrestaurang i Barcelona

Timotey

Medlem
La Luna ett litet ställe i de gotiska kvarteren som var väldigt svårt att hitta. Har varit där flertalet gånger och alltid varit nöjd. Väldigt enkelt och inget fancy överhuvudtaget
 

Johanna

Medlem
Boveda hyllas av många. Även min favorit Binderfeld har hyllat den. Vi var sådär nöjda. Maten var god men servicen var inte på topp. Jag tror det kan ha att göra med att vi bara var tjejer. Jag har upplevt det tidigare i sydliga länder att man får sämre service än bord med mixade eller bara manliga gäster.
 

Agö

Medlem
Boveda hyllas av många. Även min favorit Binderfeld har hyllat den. Vi var sådär nöjda. Maten var god men servicen var inte på topp. Jag tror det kan ha att göra med att vi bara var tjejer. Jag har upplevt det tidigare i sydliga länder att man får sämre service än bord med mixade eller bara manliga gäster.
Vem är denne/denna Binderfeld du talat om i flera trådar? Är det Micael Bindefeld du menar?
 

JohnnyWilde

Medlem
Märkligt att ingen nämnt Caracoles ännu. Mitt emellan Plaza Angel och Ramblas, dock lurigt att komma ihåg mer korrekt adress än så!
 

rvarttinen

Medlem
Märkligt att ingen nämnt Caracoles ännu. Mitt emellan Plaza Angel och Ramblas, dock lurigt att komma ihåg mer korrekt adress än så!
Jo, har sett stället vid ett flertal gånger. Har aldrig varit där. Bra ställe alltså? Vad är deras specilitet? Förutom sniglar då förståss...!..
 

JohnnyWilde

Medlem
Jo, har sett stället vid ett flertal gånger. Har aldrig varit där. Bra ställe alltså? Vad är deras specilitet? Förutom sniglar då förståss...!..
Mitt intryck var att de var mer restaurang med tapas än bar med tapas så allt kändes mer vällagat än bartapasen.
Då jag av hävd främst alltid beställer in sådant jag inte känner till eller aldrig ätit tidigare så kan jag inte med bestämdhet inte minnas någon annan specialitet än Cava och dessa söta sliskiga viner jag inte riktigt uppskattar!
 

rvarttinen

Medlem
Till listan kan jag lägga till en favorit: Sagardi i Born.
Runt hörnet ligger La vinya del Senior - där går det lätt att spendera flera timmar pimplandes det ena vinet/cavan bättre än det andra...med lite små tilltugg, dock inte "tapas" i dess bemärkelse...
 
Toppen