Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen i Singapore?

TheEagle

Medlem
Ska flyga från Changi på lördag med LX i C och är dessutom *G. Vad jag har förstått kan man ta sig mellan terminalerna utan problem och eftersom det är en sen kvällsflight kommer vi antagligen ha gott om tid på Changi. Frågan är då vilken lounge som är den bästa att använda? Dusch är ju en självklarhet plus bra käk. Har läst att man har renoverat vissa lounger och har försökt att läsa mig till vad ni tycker men inte kunnat hitta några bra jämförelser. Vet att ni är rätt många som brukar hålla till i SIN så kom med förslag och tips.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror att det blir någon av KrisFlyer Gold lounger. Jag tror inte att man kommer in i SilverKris lounge när man flyger med SWISS i Business class. (möjligtvis om det är bokat som SQ flightnummer?)
 

TheEagle

Medlem
Jag tror att det blir någon av KrisFlyer Gold lounger. Jag tror inte att man kommer in i SilverKris lounge när man flyger med SWISS i Business class. (möjligtvis om det är bokat som SQ flightnummer?)

Enligt Swiss hemsida ska man ga tillgång till SilverKris om man flyger i C med LX. Tog ett tag att fatta att Silverloungerna är bättre än guld. Men är den i terminal 2 bäst eftersom den är nyast?
 
Det är inte säkert att Thai är öppet så sent på kvällen. Jag var där för en månad sen och skulle flyga SQ till CPH vid 23.55. Tog mig till Thai i T1, men den stängde redan kl 21 så det blev vackert att ta mig tillbaka till T2 å sitta i den tråkiga SQ-loungen. Men jag flög ju economy så hade inte så mkt mer å välja på..
 

NotRyan

Medlem
Enligt Swiss hemsida ska man ga tillgång till SilverKris om man flyger i C med LX. Tog ett tag att fatta att Silverloungerna är bättre än guld. Men är den i terminal 2 bäst eftersom den är nyast?

Jo, du kommer in i Silverkris när du flyger i Business med *A. Däremot kommer du inte in där med *A Gold om du flyger Economy...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen