Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong?

Jacob

Medlem
Virgin Clubhouse är den enda loungen i Hong Kong som jag ännu inte besökt av de drygt 25 som finns på flygplatsen. Ser trevligt ut!

Borde fungera även utan inbjudan, hur gör man annars om man kommer från connection?
Alla flygbolag har transferdiskar så borde vara ganska enkelt att passera Eva Airs disk och hämta en inbjudan.
 

Jacob

Medlem
Men kommer man in utan inbjudan? Min erfarenhet från lounger generellt är att de noterar kortnumret och kollar boardingpass om man inte har inbjudan. I värsta fall, vilket har hänt kanske två-tre gånger, ringer de på station mgr eller dylikt som har konfirmerat access.
Ingen aning i detta fall, det är alltid lite knepigare med tredjepartslounger. Men både Eva Air och Virgin Atlantic är fullservicebolag så känns som de borde kunna lösa det.
 

Magino

Medlem
Ingen aning i detta fall, det är alltid lite knepigare med tredjepartslounger. Men både Eva Air och Virgin Atlantic är fullservicebolag så känns som de borde kunna lösa det.

EVA Air har egen person vid dörren. SÅ det går nog och lösa utan större problem. För övrigt var hon som satt där för EVA Air den gången jag passerade loungen en riktigt klippa. Mycket trevlig och och service minded, likt de flesta andra i loungen.
 

Jakob K

Medlem
Jag kommer just från HKG och passade på att jämföra Thais lounge med Uniteds. Det verkar ju spilla över lite från FlyerTalk att allt United gör är dåligt osv - men jag ska vara helt ärlig:

I dag var Uniteds lounge bättre än Thais.

Inte nog med att det var mycket mindre folk, bekvämare stolar - det var dessutom bättre mat! Eller vad sägs om både glass i stora lass samt nåt så "svenskt" som taco-buffé. Passade iaf mig ganska bra efter en vecka i Kina med bara oädla grisdelar uppmarinerat med chilli på olika vis.

OT: Detta inlägg skrivs i Thais Royal Orchid i BKK och båda loungerna som nämnts ovan slår denna (och den mittemot).

mvh
 

NotRyan

Medlem
Åtminstone Uniteds First Class lounge i Hong Kong är riktigt bra, mycket bättre än Thai och bättre än Singapore Airlines... Jag var in i alla tre efter jul och testade...

Mvh
/NotRyan
 

Jacob

Medlem
Och inte att glömma first class-loungerna:

United First Class Lounge, Hong Kong International (HKG)
United First Class Lounge, Hong Kong International (HKG) - BusinessClass.se

Thai Airways Royal First Lounge, Hong Kong International (HKG)
Thai Airways Royal First Lounge, Hong Kong International (HKG) - BusinessClass.se

Det tar inte längre tid att sätta ett betyg och skriva fyra rader med ett kort omdöme än det tar att skriva ett kort inlägg i en forumtråd. Men ett betyg och ett omdöme kommer vara sökbart för många år framöver, för alla som söker info om en viss lounge.
 
Vill väcka den här tråden till liv nu när SAS linje till Hongkong är igång. SAS avgång är ju vid 9-tiden så den stora frågan är vilken lounge på HKG som har bäst frukost? Man lär ju inte hinna med alla tre *A-loungerna (Thai, United, Singapore) innan avgång om man inte är där typ redan vid 5-6 på morgonen :)
 
Toppen