Senaste nytt

Bästa Star Alliance bonusprogram för mig?

Pushback

Medlem
Vad är det jag missar i Aegan´s T&C?

Intjäning med *A partners i C = 200%
Intjäning med *A partners i F = 300%

Award Redemption med *A partners i F Ex Europa= ME: 90000; North America: 120000; South America: 150000; Asia: 120000.

Ligger nästan i läge med USDM, långt under LH/LX/SK samt att de ger Guld efter 16000. Så vad är det jag inte läser rätt och som ni dissar fullständigt (förutom att de inte är kopplade till M&M)?
 

Magino

Medlem
Vad är det jag missar i Aegan´s T&C?

Intjäning med *A partners i C = 200%
Intjäning med *A partners i F = 300%

Award Redemption med *A partners i F Ex Europa= ME: 90000; North America: 120000; South America: 150000; Asia: 120000.

Ligger nästan i läge med USDM, långt under LH/LX/SK samt att de ger Guld efter 16000. Så vad är det jag inte läser rätt och som ni dissar fullständigt (förutom att de inte är kopplade till M&M)?

Hittar inte om det finns en bättre tråd än denna, men här kan du läsa om lite för och nackdelar med M&B http://www.businessclass.se/star-al...tic-airways-united-kingdom-sas-eurobonus.html
 

Pushback

Medlem
Tack Magino för länken!

Kan fortfarande inte riktigt se de negativa aspekterna.

-Ombokningsreglerna har luckrats upp och medger nu ombokning/avbokning fram till 30 minuter före avgång för endast 20€.
-Efter 16 000 intjänade miles ger de 3 år Guldstatus som täcker hela *A.

Jag är själv inte medlem i Aegan Miles&Bonus men tycker sammantaget, att det ser väldigt intressant ut i diskussion kring ett optimalt *A program.
 

Dr. Miles

Expert
Tack Magino för länken!

Kan fortfarande inte riktigt se de negativa aspekterna.

-Ombokningsreglerna har luckrats upp och medger nu ombokning/avbokning fram till 30 minuter före avgång för endast 20€.
-Efter 16 000 intjänade miles ger de 3 år Guldstatus som täcker hela *A.

Jag är själv inte medlem i Aegan Miles&Bonus men tycker sammantaget, att det ser väldigt intressant ut i diskussion kring ett optimalt *A program.

Som jag skrev tidigare, Aegean Miles&Bonus tillåter max 3 flygningar per tur och retur (ej per riktning).

T ex om du vill åka till Los Angeles, kan du inte boka som en bonusresa.
  1. Stockholm-(SK/UA)-Newark
  2. Newark-(UA)-Los Angeles
  3. Los Angeles-(UA)-Newark
  4. Newark-(SK/UA)-Stockholm
 

Palazzi

Medlem
Som jag skrev tidigare, Aegean Miles&Bonus tillåter max 3 flygningar per tur och retur (ej per riktning).

T ex om du vill åka till Los Angeles, kan du inte boka som en bonusresa.
  1. Stockholm-(SK/UA)-Newark
  2. Newark-(UA)-Los Angeles
  3. Los Angeles-(UA)-Newark
  4. Newark-(SK/UA)-Stockholm

Ja, och vissa destinationer blir t.o.m omöjliga med ett byte...

Själv kör jag Aegean för status, men kompletterar med Avianca & Uniteds bonusprogram för att kvittera ut prisvärda bonusresor. Det blir ofta mycket billigare att köpa poäng på dessa bonusprogram, än att samla på andra. Det mest positiva med Eurobonus tycker jag är möjligheten att tjäna poäng när man använder kreditkortet... Förutom detta ser jag ingen anledning att använda Eurobonus om man inte flyger MYCKET SAS (vilket såklart många svenskar gör).

OBS! Om du närmar dig livstids EBG ska du givetvis inte byta precis innan
 

agehall

Medlem
Det var mycket märkligt! Är det med andra ord smartare att boka två enkelresor istället för en t/r?

Jag vet inte om "smartare" är rätt ordval. Det är ett nödvändigt ont. I princip går det inte att använda A3 miles på något vettigt sätt, förutom i vissa undantagsfall. A3 använder man för att få status, inget annat.
 

Jonas C

Medlem
Jag vet inte om "smartare" är rätt ordval. Det är ett nödvändigt ont. I princip går det inte att använda A3 miles på något vettigt sätt, förutom i vissa undantagsfall. A3 använder man för att få status, inget annat.

Det var synd med tanke på att jag snart kommer att sitta på 55000 A3 miles. Förhoppningsvis bör man väl kunna boka en enkel i Business från Asien, såvida A3 inte försöker blåsa mig på dubbla/tredubbla summan i bränsletillägg (om man vågar tro på det som skrivs på FT).
 

Dr. Miles

Expert
Det var mycket märkligt!
Ja, jag nämnde detta i den här tråden.
http://www.businessclass.se/flygbiljetter/6080-hjaelp-mig-hitta-intressant-routing-i-asien.html

Aegean Airlines | Spend Miles

Aegean Miles&Bonus skrev:
Spend Miles
.
.
An award ticket on Star Alliance flights may include one stopover with duration up to 24 hours

Är det med andra ord smartare att boka två enkelresor istället för en t/r?
Ja, det stämmer.
 
Toppen