Senaste nytt

Bästa Star Alliance bonusprogram för mig?

Jonas C

Medlem
Intjäningarna på M&M är inte exakt bättre skulle jag säga. Gällande redemptions så vet jag inte om M&M är så pass mycket bättre när det kommer till tillgänglighet i F kabin.
 

agehall

Medlem
finns det möjlighet att överföra poäng för att nå senator level direkt eller måste man börja om från början

Du kan inte överföra poäng som är nivågrundande till något FFP svjv.

Jag måste säga att jag fortfarande inte riktigt förstår hur du reser och därmed är det jättesvårt att ge dig råd. Vilka bolag reser du med när du flyger longhaul? Och är det dessa resor du gör i business?
 

Pushback

Medlem
Alla andras kommentar kring att Du behöver ge mer info om Ditt flygande är givetvis korrekt. Jag vill samtidigt rekommendera dig att kika på ett medlemskap hos Aegan, som tillhör Miles and More och Staralliance.

Att de ingår i M&M ger en ökad access till availability i F på Lufthansa/Swiss. Du blir Guldmedlem redan efter endast 16 000 intjänade poäng och de är generösa med poängintjäningen i premiumkabiner hos sina partners (200% i C och 300% i F etc..).

När man kommer till att boka Awardtickets så är de väldigt generösa om man jämför med tex Lufthansa och SAS. Ca 30-40% lägre poäng krävs i deras Awardchart för *A flighter i F. Det enda jag saknar är att kunna få en bra intjäning via något kreditkort men du flyger så pass mycket att detta inte blir lika avgörande.
 

Dr. Miles

Expert
Alla andras kommentar kring att Du behöver ge mer info om Ditt flygande är givetvis korrekt. Jag vill samtidigt rekommendera dig att kika på ett medlemskap hos Aegan, som tillhör Miles and More och Staralliance.

Att de ingår i M&M ger en ökad access till availability i F på Lufthansa/Swiss. Du blir Guldmedlem redan efter endast 16 000 intjänade poäng och de är generösa med poängintjäningen i premiumkabiner hos sina partners (200% i C och 300% i F etc..).

Jag misstänker att du blandar ihop Aegean Miles&Bonus och Lufthansa Miles&More.
(Det finns också Turkish Airlines Miles&Smiles...)

Aegean Miles&Bonus har inte samma access som Miles&More och Aegean Miles&Bonus tillåter endast ett flygplansbyte per bonusresa. Vilket innebär att du kan boka max tre flygningar per tur och retur, eller max två flygningar per enkelresa.
 

agehall

Medlem
Ja, för Aegean M&B är inte alls ihopkopplat med LH group M&M. De ska på inget sätt förväxlas med varandra - de är helt separata.
 

Jonas C

Medlem
Om bara allting kunde vara så underbart ;)

M&B är nog det sista alternativet om man drar in 200K. Speciellt med tanke på de mediokra intjäningarna.
 

fredd

Medlem
Som sagt så kan du inte överföra poäng, men du kan ju utnyttja din guldstatus hos SK samtidigt som du tjänar poäng till M&M vilket förenklar övergången!
 
Toppen