Senaste nytt

Bästa Star Alliance bolaget till Johannesburg i business class

agehall

Medlem
Visst är det så. C är alltid bättre än Y, men om man börjar mäta graderna i helvetet så är det skillnad på C och C. Jag tycker det är otroligt synd att LX förstör upplevelsen med kudden i stolen. Hade de inte haft den hade jag nog tveklöst valt LX jag också.
 
Jag flög själv med LH i juli och A380 är ju tyst. Smidig transfer i FRA efter ankomsten från ARN. Provade SAA på inrikes avgångar JNB-CPT-JNB och var imponerad av deras C på inrikes.

Nästa resa till JNB blir förmodligen med Ethiopian eller Turkish om inte provar Emirates. :)
 

fbflyer

Medlem
Jag har också kollat lite på Qatar via Doha och Emirates via Dubai men eftersom jag ska sitta i möten direkt vid ankomst så är jag inte direkt sugen på att landa mitt i natten och sen ha 6-7 timmars layover för att flyga vidare och landa på eftermiddagen i JNB. Visst dom har båda attraktiva priser i C-klass men inte mycket i övrigt som lockar.
 

fbflyer

Medlem
Resan nu bokad. Det blev till slut Swiss via Zürich i C. Pris dryga 40 k. Lufthansa via FRA skulle kosta dryga 60 k. Väldigt ovärt, framförallt med tanke på att A380 går på annan rutt. Ibland undrar man hur Lufthansa kommer undan med sådan prissättning. Vem betalar 20 k mer än för Swiss?
 
Toppen