Senaste nytt

Bästa Sofitel Hotellet?

i6niol

Medlem
Jag inser att jag hunnit med några Sofitel över åren och är generellt väldigt nöjd. Har alltid fått Platinum statusförmåner men inte alltid rumsuppgraderingar. Jag gör en ranking baserad på en till fem stjärnor. Har ni ytterligare frågor om något av de specifika hotellen så kan jag försöka svara på dem.

Fem stjärnor:
- Sofitel Angkor Phokeethra
- Sofitel So Bangkok (coolt lite udda hotell med bra lounge)
- Sofitel Bali Nusa Dua Beach Resort (fantastisk lounge men kanske inte det roligaste läget ute i Nusa Dua)
Fyra stjärnor:
- Sofitel Hyland Shanghai
- Sofitel Bangkok Sukhumvit
- Sofitel Munich Bayerpost
- Sofitel Lisbon Liberdade
- Sofitel Lyon Bellecour
Tre stjärnor:
- Sofitel Berlin Gendarmenmarkt
- Sofitel Brussels Le Louise
- Sofitel New York
 
Jag inser att jag hunnit med några Sofitel över åren och är generellt väldigt nöjd. Har alltid fått Platinum statusförmåner men inte alltid rumsuppgraderingar. Jag gör en ranking baserad på en till fem stjärnor. Har ni ytterligare frågor om något av de specifika hotellen så kan jag försöka svara på dem.

Fem stjärnor:
- Sofitel Angkor Phokeethra
- Sofitel So Bangkok (coolt lite udda hotell med bra lounge)
- Sofitel Bali Nusa Dua Beach Resort (fantastisk lounge men kanske inte det roligaste läget ute i Nusa Dua)
Fyra stjärnor:
- Sofitel Hyland Shanghai
- Sofitel Bangkok Sukhumvit
- Sofitel Munich Bayerpost
- Sofitel Lisbon Liberdade
- Sofitel Lyon Bellecour
Tre stjärnor:
- Sofitel Berlin Gendarmenmarkt
- Sofitel Brussels Le Louise
- Sofitel New York


Ska själv bo på New York Hotellet i Januari, vad baserar du dina 3 stjärnor där på? När var du bodde där? Kanske flera gånger? All information uppskattas. =)
 

i6niol

Medlem
Bodde på Sofitel New York för ca 3 år sedan. Bokade ett Luxury room men fick ingen rumsuppgradering. Drink-vouchers var jag tvungen att be om. Vill minnas att jag var Gold vid det tillfället så inte Platinum. Hotellet var inte direkt nyrenoverat och badrummen är inte så roliga. Lite typisk USA-stil på lobbyn, rummen och badrummen så inte i nivå med andra Sofitel jag bott på.
Frukosten var dock väldigt trevlig och man sitter på gatunivå och kan se folklivet som passerar utanför. Dock var den ganska dyr vill jag minnas.
 

Gus

Medlem
Jag älskar Sofitel! Det är tillsammans med Hyatt mitt favorithotell! Jag har dock endast bott på Sofitel två gånger (Luxemburg samt Sofitel So i Bangkok) så kanske jag har haft tur båda gångerna. Det bästa med Softel tycker jag har varit att när jag har beställt ett rum där frukost ingår så har det inte kostat något extra att få frukosten serverad på rummet. :) På andra hotell brukar man ofta behöva betala fullpris för att få frukosten serverad i rummet även fast den ingår i rumspriset. Eller åtminstone få betala en uppbärningsavgift till rummet.

Är det någon som vet, är det allmänt vedertaget att frukost på rummet alltid kan fås utan kostnad på Sofitel, eller är det hotell från hotell som avgör?
 

Direktorn

Medlem
Har bott på tre st:
Sofitel Bali Nusa Dua: så snyggt och så bra. Upplevde allt i världsklass från lounge, strand, pool och personal.
Sofitel Dubai Jumeirah beach. Bra fin miljö, bra personal ok lounge.
Sofitel New York. Bra läge och standard. Status uppmärksammades inte och ingen lounge. Inget speciellt i övrigt och dyrt.
 
Har bott på många Sofitel hotel inkl. Nusa Dua. Men det hotellet är ingenting i jämförelse med Sofitel Grand Metropole i Hanoi.

Bästa executive club finns seriöst inte, vad sägs om a la carte cocktails (litchi martinis, bellinis, singapore sling, etc. listan är lång) och världens bästa kanapeér.

Presentationen på den serverade maten är top notch även om det är i executive lounge.

Generellt är Sofitel väldigt bra på just mat! Att det finns mycket att välja på, etc.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Halle

Medlem
Har bott på Sofitel i Guangzhou och Ningbo i Kina. Sofitel i Guangzhou är ett av dom bästa hotel jag bott på. Über service och en frukost buffé av absolut högsta klass. Hade ett Luxury room på 55kvm, TV även i badrummet inbyggt i badrumspegeln :D
 

ACervin

Medlem
Hade en bra upplevelse på Sofitel Viaduct Harbour i Auckland. Bra rum och väldigt skön säng och superb service. Sofitel i Melbourne börjar på 34 våningen så alla rum har en bra utsikt, men är för övrigt ganska ordinärt. Hotellbaren är tom tråkig. I oktober 2015 fanns det renoverade och icke renoverade rum. Fick reda på detta efterhand då jag skrev en recension på Tripadvisor och nämnde den dåliga belysningen i badrummet.
 
Toppen