Senaste nytt

Bästa sittplats SAS SAAB 2000?

chazzie

Medlem
Det låter ganska bra i en SAAB 2000, trots "flashig" teknik som skall invertera ljudet och spela upp det fastvänt mm. Som van resenär i flygplanstypen (åkt den till/från Arlanda många gånger) så är det precis som @Agö säger, nödutgångsplatsen är bäst, jag föredrog vänster sida som är enkelsäte när jag åkte själv i tjänsten. Gott om utrymme och inte mer bullrigt än någon annanstans i planet =}
 

Alf

Medlem
Har bara åkt den SAS hade och det var överlag bra benutrymme. Nu är ju inte prop någon höjdare att flyga med men 2000 tillhör ändå de bättre. Det är strunt samma var man sitter, det brukar ju bara vara flygningar under timmen. Långt bak är ju tystast.
 

nota bene

Medlem
ARN-VNO trafikeras ofta av denna kärra, och den flygningen är klart över en timme. Jag har mestadels flugit SAAB2000 på ARN-OER med GoldenAir/Höga Kusten Flyg.

Har även åkt RIX-MUC med prop...
 

LarsM

Medlem
Pendlade BMA-RNB under längre tid på tidigare jobb. Både med 340 & 2000.
Efter lite testande (och öronproppar som ressällskap) så körde jag alltid A platsen näst längst bak. Såklart p.g.a. buller.
 

palmen

Moderator
DSC_0846.JPG

Grymt med utrymme på 10A. Alla andra platser verkar ha gott om benutrymme också.
 

Chrille

Medlem
Varför inte första raden?
Om man har en bokning i plus lär man inte kunna seata sig på vingen, utan sätet vid främre utgången lockar.
 

fcx

Medlem
Varför inte första raden?
Om man har en bokning i plus lär man inte kunna seata sig på vingen, utan sätet vid främre utgången lockar.

Främre raden är riktigt trång för benen. Jag är 1,80 och det är absolut inte bekvämt ens för en timme. Det är bulkhead på både vänster och höger sida.

På vänster sida är 2A första raden. På höger sida är det 1D och 1F. 1F är nog sämsta platsen ombord.

På 1D kan man sträcka ut benen lite i gången. Dessutom finns det ingen riktig bricka på första raden (2A har dock en mugghållare).

2F är riktigt bra, om ingen sitter på 2D. Därför är 3A alltid ett säkert kort.
 

nota bene

Medlem
Om man har en bokning i plus lär man inte kunna seata sig på vingen, utan sätet vid främre utgången lockar.
En tanke: Vissa bolag lägger Plus/C/Y+ i bakre delen av propellerplan. Och otroligt nog finns det skäl för det!

Bullernivån är lägre, och det är närmare till utgången vid avstigning. Dessutom brukar seat pitch vara identisk i planet annat än over-wing exit (bättre) och bulk-head (sämre).
 
Toppen