Senaste nytt

Bästa sajt att boka hotell billigt?

JacobGBG

Medlem
Det blev mycket USA inspirerat här - jag gissar att auktionerna endast fungerar där?

Om jag ska hitta bra pris på hotell i Singapore - säg bästa pris för Ritz-Carlton Millenia, vad gäller då?

RC Singapore
275 SGD, inkl skatter, wi-fi och frukost. Fast då måste jag smussla en kod och lite instruktioner din väg...

EDIT: Insåg att du frågade generellt.
 
Last edited:

Magino

Medlem
En sida som jag gillar (har dock inte bokat något från den ännu) är Jetsetter
Varje dag släpper de nya erbjudande på omkring tre hotell världen över men främst i USA. Man måste vara medlem (är gratis) på sidan för att kunna boka något av erbjudandena som oftast är fem stjärniga hotell till bra priser. Klart man ska jämföra med vanliga bokningssidor innan man genomför ett köp så du vet att du gör en bra deal. Även om jag inte bokat något ännu har den givit mig en hel del inspiration.

Det går att bli medlem här. Använder ni denna länken får ni $25 i startbonus och jag får $25 i bouns när ni bokar er första resa :)
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
En sida som jag gillar (har dock inte bokat något från den ännu) är Jetsetter
Varje dag släpper de nya erbjudande på omkring tre hotell världen över men främst i USA. Man måste vara medlem (är gratis) på sidan för att kunna boka något av erbjudandena som oftast är fem stjärniga hotell till bra priser. Klart man ska jämföra med vanliga bokningssidor innan man genomför ett köp så du vet att du gör en bra deal. Även om jag inte bokat något ännu har den givit mig en hel del inspiration.

Jag gillar skarpt Jetsetters idé. Har ej bokat något där än då det verkar vara uteslutande oavbokningsbara vistelser. Inför nästa stora semester så har jag bokat en bunt hotell på vanligt sätt för att bevaka Jetsetter tills tiden kryper närmare. Dyker det upp något spännande så slår jag till då...

Liknande hotell som Jetsetter är Luxury Link, SniqueAway och VoyagePrive.
 

henrik l

Medlem
Klipper och klistrar lite från ett annat inlägg. Misstänker att vännerna på siten är mycket väl medvetna om att man kan konvertera sina hotellpoäng till flygmil bara man klickar i rätt ruta. Vad som kanske inte är så känt är man man kan toppa upp sina miles genom att köpa och överföra poäng från Starwoods.com /SPG.com (Sheraton, Le Meridien m fl) till flygmil. Man kan köpa upp till 20 000 poäng per år för totalt 700$ (35$/1000 p). När man sedan överför dem, får man en bonus på 5000 p per 20 000 p som man överför till sitt bolag, vilket blir en hyfsad kurs om man jämför med att köpa direkt från bolagen. Inför varje halvårsskifte har man under då år jag har haft Starwoods-kortet kört med en kampanj där man kan man betalar 28$/1000 p. Detta är en relativt god affär om man t ex jämför med AA, där man måste köpa på sig upp 10 000 miles under deras kampanjer för att kunna matcha priset per mile hos SPG. OBS att SPG inte har några dolda avgifter, vilket t ex AA har. Är man sedan lite kreativ ansluter man även sin fru/man/sambo så kan man köpa upp (inklusive transfer) 50 000 p/år.
 

JacobGBG

Medlem
När man sedan överför dem, får man en bonus på 5000 p per 20 000 p som man överför till sitt bolag, vilket blir en hyfsad kurs om man jämför med att köpa direkt från bolagen. Inför varje halvårsskifte har man under då år jag har haft Starwoods-kortet kört med en kampanj där man kan man betalar 28$/1000 p. Detta är en relativt god affär om man t ex jämför med AA, där man måste köpa på sig upp 10 000 miles under deras kampanjer för att kunna matcha priset per mile hos SPG. OBS att SPG inte har några dolda avgifter, vilket t ex AA har. Är man sedan lite kreativ ansluter man även sin fru/man/sambo så kan man köpa upp (inklusive transfer) 50 000 p/år.

Mycket intressant. $560/(20000p+5000p) = 0.224 cpm. Detta är bättre än de flesta mileage runs (och utan behovet att ens flyga sträckan). Tyvärr så slutar erbjudandet den 30:e och man måste haft ett konto i 12 dagar. Så jag kan inte öppna ett extra konto (har ett).

Väldigt sugen att slå till på detta.. enda som håller tillbaka är att 25K poäng kan man för sig inte göra så mycket med så man måste ändå vänta in en ny kampanj.. .:-S
 
Last edited:

mry

Medlem
Jag brukar använda hotels.com för att det är enkelt och är man student får man 10% rabatt där, att man är student är det inte så enkelt att ha koll på från hotels.com. Antar att det finns andra som har avtal med hotels.com som ger samma rabatt?

(MCNT10SPG11SE är koden om jag kommer ihåg rätt..)
 
Hej!

Brukar kolla runt på Booking.com som jag är rätt så nöjd med. Framför allt verkar recensioner/poängsättning fullt ok.

Önskar er alla en fortsatt bra dag på en trevlig sajt,
P.
 

agehall

Medlem
Jag brukar använda hotels.com eller någon annan liknande site för att hitta hotell på orten jag ska till. Däremot brukar jag alltid boka direkt genom hotellets/kedjans website. Detta för att undvika problem ifall något skulle strula.
 
Toppen