Bästa sökmotorerna

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Firetee, 10 Januari 2016.

1. Firetee

Firetee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Upptäckte häromdagen att t.ex. flygresor.se och allaflygbiljetter.se inte tog med Ryanairflyg men att det kommer med på tex skyscanner. Vet inte om detta var en engångsförteelse?

Var brukar ni annars söka och boka? ITA Matrix?

2. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar ju vara en bra sökmotor som inte visar Ryan ;)

Jag brukar söka på skyscanner och/eller ITA Matrix
    Boka gör jag sedan på flygbolaget jag bestämmer mig för. (Om det mot förmodan inte går testar jag multicity på United eller expedia om jag måste använda resebyrå)

Gurkan, Dr. Miles, JimmyH och 1 annan gillar detta.
  3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här och när det inte fungerar så postar jag här och då kommer @Dr. Miles till undsättning. ;)

Viking75, agehall, henke12 och 1 annan gillar detta.
  4. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker Google flights är bra. Bokar sedan direkt med flygbolaget. Naturligtvis efter att ha följt BC några år.:). Passar på att tacka @Dr. Miles för excellenta tips!

Och till @agehall för de 10 budorden!

Last edited: 10 Januari 2016
    Dr. Miles och henke12 gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag använder tre verktyg för att söka, ITA Matrix, Google Flights och ExpertFlyer. Allt annat är i princip värdelöst i jämförelse om du frågar mig. Genom att använda dessa tre verktyg kan man hitta mycket skoj till bra priser.

För att boka ringer jag oftast om det är en "komplicerad" bokning. Ofta går rutten att boka online, men vill man ha specifika flighter är det snabbare att ringa i de flesta fall. Jag gör allt jag kan för att undvika OTA:er av olika slag eftersom jag inte litar på att de gör rätt. Vi har flera exempel här då flighter blivit inställda och OTA vägrar ta det ansvar de borde.

pep, Crille81 och malmokalle gillar detta.
  6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle faktiskt vilja lägga till mrjet eller expedia här då de är duktiga på att visa vad som verkligen går att boka och har en del avancerade sökfunktioner - och ibland har specialpriser som bara är giltiga om man bokar via dem. Oftast visar de "vanliga" priser som man kan kontakta flygbolagen direkt för att boka.

Viking75 gillar detta.
  7. Firetee

Firetee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack så mycket för svaren!

Man får väl ta och testa ExpertFlyer kanske :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!