Senaste nytt

Bästa sättet att ta sig mellan Narita och Haneda

Vaniljvodka

Medlem
Om du inte är van vid den japanska kollektivtrafiken kan jag rekommendera Airport Limousine Bus som går direkt till/från ditt hotell.

Shibuya Excel Hotel Tokyu|Routes,Timetables,Fares|Airport Limousine Bus

Kan tänka mig att du reser lätt med tanke på den korta vistelsen men det kan även utan bagage vara skönt att slippa eventuell trängsel och att hitta inom tågsystemet.

Har varit i Tokyo en gång tidigare och bodde då i närheten av detta hotell. Känner till bussen, men om tåget går dubbelt så snabbt så är det mer intressant pga lite tid i stan. Sen är det klart att tågbyten kanske inte är att föredra. Tyckte tågsystemet var ganska krångligt sist jag var där.
 

dino_81

Medlem
Har varit i Tokyo en gång tidigare och bodde då i närheten av detta hotell. Känner till bussen, men om tåget går dubbelt så snabbt så är det mer intressant pga lite tid i stan. Sen är det klart att tågbyten kanske inte är att föredra. Tyckte tågsystemet var ganska krångligt sist jag var där.

Tycker att tiden för din föreslagna resa med tåg låter väldigt optimistisk, tror dessutom att du måste till minst ett byte så varken Keikyu line eller Tokyo Monorail (vilka är de enda tåglinjer som trafikerar Haneda) har tåg som går till Shibuya.

Även om man lär sig systemet och betalar med ett IC-card så är det relativt långa avstånd att gå, speciellt när man byte från en operatör till en annan.

Jag rekommenderar bussen, iaf om du inte precis missar en och måste vänta.

Ha det bäst i Tokyo!
 

Vaniljvodka

Medlem
Tycker att tiden för din föreslagna resa med tåg låter väldigt optimistisk, tror dessutom att du måste till minst ett byte så varken Keikyu line eller Tokyo Monorail (vilka är de enda tåglinjer som trafikerar Haneda) har tåg som går till Shibuya.

Även om man lär sig systemet och betalar med ett IC-card så är det relativt långa avstånd att gå, speciellt när man byte från en operatör till en annan.

Jag rekommenderar bussen, iaf om du inte precis missar en och måste vänta.

Ha det bäst i Tokyo!

Toppen, tack!
Det var en hemsida om transport från Haneda som listade 23 minuter med tåget. Men jag hittade ej heller hur man skulle åka så då får det bli bussen. Blir säkert enklast.
 

Vaniljvodka

Medlem
En annan fråga: Mitt flyg till Frankfurt avgår 15.20. Räcker det om jag tar följande avgång med Limousine-bussen?

Shibuya Excel: 12.05
HND: 13.25
 

Komet17

Medlem
Har ändrat till samma flyg dan innan så blir det en dag i Tokyo istället.

Var det award biljetter du hade? Är det möjligt att ändra till samma flyg fast 1 dag tidigare och ha mer än 24 timmar till nästa flyg?

Vi tänker resa via Tokyo, anländer med Lufthansa 13.10 på Haneda flygplats och sen samma dag från Narita till Singapore 18.05 med ANA.
Hinner vi då? Jag har läst flera inlägg om just den connection men de flesta hade en övernattning innan nästa flyg.
 

Dr. Miles

Expert
Var det award biljetter du hade? Är det möjligt att ändra till samma flyg fast 1 dag tidigare och ha mer än 24 timmar till nästa flyg?
Om det var en bonusresa med SAS EuroBonus poäng, kan man inte ha stopover (stanna mer än 24 timmar någon annanstans än destination).

Vi tänker resa via Tokyo, anländer med Lufthansa 13.10 på Haneda flygplats och sen samma dag från Narita till Singapore 18.05 med ANA.
Hinner vi då? Jag har läst flera inlägg om just den connection men de flesta hade en övernattning innan nästa flyg.
Om flighten till Haneda inte är försenad, hinner du att byta mellan Tokyo Haneda och Tokyo Narita med ca 5 timmars marginal utan problem.
 

Rodnt

Medlem
Har en bonusresa bokad med Asiana First till Filippinerna inom 14 dagar, men ser nu att det dök upp platser i LH First till HND. Det alternativet skulle tvinga oss att flyga vidare från NRT med ANA Business. 4:25 minuter mellan flighterna. Känns det vettigt eller onödigt stressigt/risky?
Ankommer HND 13:05
Avgår NRT 17:30

Såvitt jag kan se är enda bussalternativet från HND 14:40 (Haneda Airport International Terminal|Routes,Timetables,Fares|Airport Limousine Bus vilket ger oss ankomst NRT ca 16:15... Magkänslan säger att det kanske är onödigt tight? Vad skulle ni gjort?
 

Dr. Miles

Expert
Har en bonusresa bokad med Asiana First till Filippinerna inom 14 dagar, men ser nu att det dök upp platser i LH First till HND. Det alternativet skulle tvinga oss att flyga vidare från NRT med ANA Business. 4:25 minuter mellan flighterna. Känns det vettigt eller onödigt stressigt/risky?
Ankommer HND 13:05
Avgår NRT 17:30

Såvitt jag kan se är enda bussalternativet från HND 14:40 (Haneda Airport International Terminal|Routes,Timetables,Fares|Airport Limousine Bus vilket ger oss ankomst NRT ca 16:15... Magkänslan säger att det kanske är onödigt tight? Vad skulle ni gjort?

Du kan åka med tåg mellan Tokyo Haneda utrikesterminal och Tokyo Narita terminal 1.
Keikyu/Keisei Airport Access Tokkyu (Express) går direkt mellan två flygplatserna.

Om du landar på Tokyo Haneda utrikestermial kl. 13:05, bör du hinna med tåget som avgår kl. 13:45.
Screenshot20180302 01 HD.png

OBS: det är olika tidtabell beroende på veckodag.
För att kolla tågavgång för ditt datum, vänligen kolla på den här webbsidan-
HyperDia | Timetable and Route Search in Japan.


Det finns två tågstationer på Tokyo Haneda utrikesterminal.
Du ska alltså välja Keikyu, inte Tokyo Monorail i detta fall.
 
Toppen