Senaste nytt

Bästa sättet att ta sig mellan Narita och Haneda

kajjan85

Medlem
Lånar också tråden lite...

Jag anländer med ANA F till Haneda 06:55. Planen är att ta mig till Narita med limobussen och checka in på Narita Day room och sova 5-6 timmar innan nästa avgång 17:30. Narita day room måste tydligen bokas i förväg (1-30 dagar innan). Man betalar per timme och reservationen avbokas om man är mer än 30 min sen. Därför skulle jag uppskatta hjälp med en kvalificerad gissning vilken buss jag hinner med från Haneda och hur lång tid incheckning och security tar på Narita.

Busstider från HND till NRT terminal 1:

07:40-09:05
08:25-10:00
09:00-10:35

Jag har funderat på boka en halvdag på Hilton Narita istället men det skulle vara ganska skönt att sova inne på terminalen, incheckad och klar.
 

blobloblo

Medlem
Lånar också tråden lite...

Jag anländer med ANA F till Haneda 06:55. Planen är att ta mig till Narita med limobussen och checka in på Narita Day room och sova 5-6 timmar innan nästa avgång 17:30. Narita day room måste tydligen bokas i förväg (1-30 dagar innan). Man betalar per timme och reservationen avbokas om man är mer än 30 min sen. Därför skulle jag uppskatta hjälp med en kvalificerad gissning vilken buss jag hinner med från Haneda och hur lång tid incheckning och security tar på Narita.

Busstider från HND till NRT terminal 1:

07:40-09:05
08:25-10:00
09:00-10:35

Jag har funderat på boka en halvdag på Hilton Narita istället men det skulle vara ganska skönt att sova inne på terminalen, incheckad och klar.

Är flighten i tid och inte något utöver det vanliga inträffar så bör du hinna med 07.40-bussen.
 
Last edited:

Vaniljvodka

Medlem
Planerar att anlända på NRT med ANA C från PVG kl. 21.00 tors 4 januari. Ska sen resa vidare med ANA F från HND till FRA kl. 00.55. Sista limousinebussen mellan flygplatserna går 21.35. Hinner jag med den med endast handbagage? Om inte, är det läge att boka om anslutningsflyget från Shanghai eller ska jag traggla med tåg med massa byten och känna mig stressad?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det där låtet tight på alla sätt och vis. Jag skulle inte räkna med att du hinner med bussen och det är ett överlag tight byte.
 

Vaniljvodka

Medlem
Det där låtet tight på alla sätt och vis. Jag skulle inte räkna med att du hinner med bussen och det är ett överlag tight byte.

Har ändrat till samma flyg dan innan så blir det en dag i Tokyo istället. Segt bara att sista bussen går 21.45 och sista Narita Express går 21.44. Hur tar man sig in till stan smidigast ifall jag inte skulle hinna med någon utav dessa?
 

Dr. Miles

Expert
Har ändrat till samma flyg dan innan så blir det en dag i Tokyo istället. Segt bara att sista bussen går 21.45 och sista Narita Express går 21.44. Hur tar man sig in till stan smidigast ifall jag inte skulle hinna med någon utav dessa?
Om det är till JR Tokyo station, så finns det billiga bussar (ca 1.000 JPY) fram till kl. 23 på kvällen från Tokyo Narita (NRT).

http://honyaku.j-server.com/LUCKEIS...NG=ja&TLANG=en&XMODE=0&XCHARSET=utf-8&XJSID=0

東京・銀座~成田空港 ラクラク安心1,000円高速バス THEアクセス成田
 

Vaniljvodka

Medlem
Om det är till JR Tokyo station, så finns det billiga bussar (ca 1.000 JPY) fram till kl. 23 på kvällen från Tokyo Narita (NRT).

http://honyaku.j-server.com/LUCKEIS...NG=ja&TLANG=en&XMODE=0&XCHARSET=utf-8&XJSID=0

東京・銀座~成田空港 ラクラク安心1,000円高速バス THEアクセス成田

Nu visade det sig att jag behövde boka om resan helt och hållet så då anländer jag Haneda dagtid. Är det smidigaste sättet att ta sig till Shibuya att ta Keikyu Line-tåget in till stan? Ser ut som att det ska ta 23 minuter endast? Hittar dock ingen tidtabell nånstans.
 

Dr. Miles

Expert
Nu visade det sig att jag behövde boka om resan helt och hållet så då anländer jag Haneda dagtid. Är det smidigaste sättet att ta sig till Shibuya att ta Keikyu Line-tåget in till stan? Ser ut som att det ska ta 23 minuter endast? Hittar dock ingen tidtabell nånstans.
Vilken tid och vilken veckodag?
 

dino_81

Medlem
Ankomst: tisdag 26 dec kl 13.05 med Lufthansa F.
Hemresa: onsdag 27 dec kl 15.20 med Lufthansa F.

Kommer bo på Shibuya Excel Hotel.

Om du inte är van vid den japanska kollektivtrafiken kan jag rekommendera Airport Limousine Bus som går direkt till/från ditt hotell.

Shibuya Excel Hotel Tokyu|Routes,Timetables,Fares|Airport Limousine Bus

Kan tänka mig att du reser lätt med tanke på den korta vistelsen men det kan även utan bagage vara skönt att slippa eventuell trängsel och att hitta inom tågsystemet.
 
Toppen