Senaste nytt

Bästa sättet att ta sig mellan Narita och Haneda

Molle

Medlem
Jag kommer med Lufthansa First till Haneda 10:35 och ska vidare från Narita med United First klockan 18:55 (till Hawaii). Flygen är på samma biljett. Vad finns det för olika alternativ? Finns det någon chans att det finns någon sorts transfer som ingår i biljetten? Eller är det plocka väskan och ta taxi/buss/tåg som gäller?

Airport Limousine som Dr. Miles postade ovan ser ju okej ut.
 

JohanA

Medlem
Jag kommer med Lufthansa First till Haneda 10:35 och ska vidare från Narita med United First klockan 18:55 (till Hawaii). Flygen är på samma biljett. Vad finns det för olika alternativ? Finns det någon chans att det finns någon sorts transfer som ingår i biljetten? Eller är det plocka väskan och ta taxi/buss/tåg som gäller?

Airport Limousine som Dr. Miles postade ovan ser ju okej ut.
Airport limousine är super. Wi-fi finns också.
 

Ormen

Medlem
Lånar tråden.

Har följande bonusresa bokad i början av januari:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Zürich-Narita med Swiss business (fullsatt i den lilla kabinen). Vidare med ANA business till Phnom Penh.

Är inte jättesugen på Swiss business och nu har det öppnat sig ANA Award Frankfurt-Haneda, ankommer Haneda 06.55 och flighten till Phnom Penh avgår från Narita 10.50.
Vad säger panelen, och framförallt @Dr. Miles, är bytet av flygplats genomförbart på 3h 55min utan alltför mycket stress och hur går vi i sådana fall bäst till väga? Är det fortsatt bussen som gäller?
Tidtabellen som är postad av @Dr. Miles 9 dec 2015 tycks fortfarande gälla. Hinner jag med bussen 07.40 (45 min efter landning) kommer jag ha nästan 2h på Narita men om jag missar den och istället tar 08.25 kommer jag, enl tabellen, endast ha 50 min på Narita - Vilket känns väldigt kort.
Har inte tidigare varit på Haneda så vet inte hur lång tid det brukar ta i kontroller och med bagageutlämning etc. Brukar man hinna till bussen på 45 min?

Jag har sökt MCT mellan flygplatserna men har svårt att få en säker uppfattning.. Har ännu ej ringt Tallinn för att försöka boka.

Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Om du ankommer med Frankfurt flighten till Tokyo Haneda utrikesterminal, finns det följande flighter som landar ungefär samma tidfönster.

kl. 06:20 Singapore
kl. 06:30 Bangkok
kl. 06:55 Bangkok, Ho Chi Minh City, Frankfurt (din flight)
kl. 07:00 Jakarta
kl. 07:30 London

http://www.haneda-airport.jp/inter/flight/searchFlightSchedule#search_results

Oavsett du uppfyller Minimum Connecting Time (MCT) eller inte, det är ditt ansvar att ta dig mellan Tokyo Haneda och Tokyo Narita och ta med bagaget.

I och med att ANA stänger check in (eller rättare sagt, inte tillåter att checka in) en timme före avgång, finns det risk att du missar Tokyo Narita->Phnom Penh flighten om du missar 07:40 bussen till Tokyo Narita.

ANA International Airport Check-in Counter Opening Times|ANA
 
Last edited:

Ormen

Medlem
Tack @MartinH och @Dr. Miles för snabba svar!

Eftersom jag inte tidigare varit på Haneda är det svårt att avgöra om det är många, eller få, flights som ankommer i anslutning till mitt - dvs. jag har svårt att avgöra om det kommer bli belastat eller ej i ankomstdelen. Min spontana känsla, innan jag gjorde inlägget, var dock att ombokning till ANA skulle vara stressig och denna känsla har stärkts av @Dr. Miles inlägg.
Behåller således min orginalbokning och hoppas på trevligt flight med Swiss.

Återigen tack för hjälpen.
 
Toppen