Senaste nytt

Bästa sätt ta sig till Washington/Boston från NY

sembl

Medlem
Om du har tid - kör bil. Det är rätt trevlig sträcka att köra och det tar inte superlång tid.

Har gjort det många gånger och det har tagit allt mellan 4h till 9h beroende på trafiksituationen från downtown DC till Manhattan. Så nu flyger vi endast. Köra från NYC till Boston är däremot mer ok då jag har gjort det då man inte passerar några Philly/Baltimore på vägen ...
 

Skyraider

Medlem
Har gjort det många gånger och det har tagit allt mellan 4h till 9h beroende på trafiksituationen från downtown DC till Manhattan. Så nu flyger vi endast. Köra från NYC till Boston är däremot mer ok då jag har gjort det då man inte passerar några Philly/Baltimore på vägen ...
Kan vara rejäla köer från NYC och upp till halva CT så även norrut kan det ta tid. Att köra från NYC till Cape Cod tog senast jag gjorde det 8h. Flyg är nog att föredra.
 

chazzie

Medlem
Tåget mellan NYC och DC är trevligt, tyvärr inte superbilligt, men en trevlig resa där man får se lite av USA på vägen medan man sitter med en kopp svart och en muffins och bara slappnar av.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

jumbooze

Medlem
Jag skulle nog säga flyg alla dagar i veckan. Visst kan det strula men att bila (eller
för den delen åka vattentaxi) i februari kan vara en utmaning !
Haha, skulle läst hela op's fråga, ja, Februari kan ju helt klart ändra det hela lite. Annars är vattentaxin ett bra kort.
 
Acela express, ganska trevligt och går att köpa billigare biljett i förrväg, man reser från stans centrum till centrum. Undvik att ha en bil med dig i DC, dyrt att parkera. I Boston kan man leva utan bil med. Också går att använda Uber eller Zipcar.
Det är i fall man är inte på en MR, eftersom det går att göra kul mileage run med Delta för att tjäna segments till Flying Blue.Massa routingar kan göras.
 

Jonas C

Medlem
Gjorde en dagstripp NYC till Washington förra året. Tog flyget ut med US Airways för 3600 Avios + 120kr och Megabus hem för $5. Bussresan fick verkligen flyget att framstå som rena lyxen. Försening på två timmar då bussen pajade halvvägs och fick vända tillbaka. För priset kan man inte klaga, men är man kräsen med bekvämlighet så är det inget att rekommendera.
 
Jag kan inte göra annat än att hålla med. Tycker det är trevligt att köra i den delen av landet. Och att ha möjligheten att stanna när ni vill är trivsam :)
 

Valley

Medlem
New York - Boston eller tvärtom,
Har testat
- Flyg
- Tåg
- Buss
- Bil

Går för flyg, fast tåget var klart trevligast. Bil och buss var bara sömnigt
 
Toppen