Bästa sätt ta sig till Washington/Boston från NY

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av ulagun, 30 Juli 2015.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Planerar en 12 dagars hockey resa början av februari nästa år.
    Vi landar i NY. Därifrån ska vi till Washington, vidare till Boston och avsluta i NY för hemfärd.
    Tänker flyga Washington - Boston, men vilket är bästa och smidigaste sätt att ta sig NY - Washington samt Boston-NY landvägen?
    Buss eller tåg?
    Vilka bolag.

Tar även gärna emot förslag på bra och prisvärda hotell i Washington respektive Boston
    Är Hilton och BW Diamond.
    Tack på förhand

2. Har du några Avios? Billigt sätt att ta dig med US Airways/American med enkla biljetter.

Annars finns det olika bussbolag med varierande kvalité eller kanske Amtrak som jag tycker är ok, men kanske lite dyra?

3. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kollade alternativen NYC-Boston i våras och kom fram till att flyg var det absolut bästa. Buss är billigt men tar ca 5 timmar. Tåg är ofta betydligt dyrare än att flyga och tar dessutom ca 4 timmar. Flyger du går det på en timme och du landar ett stenkast från centrala Boston. Det fanns en hel del prisvärda alternativ från LGA när jag kollade och då är det relativt snabbt/billigt att ta sig till/från Manhattan också.

ulagun gillar detta.
  4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    RickardG och Dreamliner787 gillar detta.
  6. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du tänker kanske på WashingtonDeluxe eller Royal Sprinter?

jumbooze gillar detta.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. HCas

HCas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I yngre dagar åkte jag Greyhound runt i USA och då testade jag bland mycket annat sträckan Washington-New York. Man kan säga mycket om Greyhound - det var verkligen en upplevelse ibland - men på östkusten fungerade det faktiskt ganska friktionsfritt och var inte en märkbart sämre upplevelse än t.ex. Swebus i Sverige.

Men det var över ett decennium sen, jag vet inte hur det är idag.

9. Megabus kör med massa avgångar från NYC med helt ok stolar och Wifi till en billig peng till DC iaf. Enligt min goda vän så var det helt ok. Jag personligen skulle flyga. Det tar ca 40 min att flyga.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du har tid - kör bil. Det är rätt trevlig sträcka att köra och det tar inte superlång tid.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!