Senaste nytt

Bästa sätt skaffa turistvisa till Vietnam vid vistelse över 15 dagar.

pep

Medlem
Kan man ha 2 evisa samtidigt? Jag ska flyga till Vietnam, sen ut, och sen in igen efter några dagar.
Det vil jeg tro ikke er noget problem - du bruger bare et ad gangen. Jeg gjorde det for Myanmar sidste aar med to indrejser med kort tid imellem.
I din situation burde du overveje at faa et ekstrapas. Det kraever blot at din arbejdsgiver (eller dig selv) giver en skriftlig begrundelse. Ekstrapas gaelder som regel kun i 2 aar
 

pqvst

Medlem
Det vil jeg tro ikke er noget problem - du bruger bare et ad gangen. Jeg gjorde det for Myanmar sidste aar med to indrejser med kort tid imellem.
I din situation burde du overveje at faa et ekstrapas. Det kraever blot at din arbejdsgiver (eller dig selv) giver en skriftlig begrundelse. Ekstrapas gaelder som regel kun i 2 aar

Hmm. Varför tycker du jag borde skaffa ett extra pass? Jag har nämligen en T/R resa från Hanoi till Vancouver (Cathay Pacific error fare). Så jag måste ta mig till/från Vietnam på en annan bokning. Så jag kommer nog bara vara i Vietnam 1 eller 2 nätter per vistelse.
 

pep

Medlem
Hmm. Varför tycker du jag borde skaffa ett extra pass? Jag har nämligen en T/R resa från Hanoi till Vancouver (Cathay Pacific error fare). Så jag måste ta mig till/från Vietnam på en annan bokning. Så jag kommer nog bara vara i Vietnam 1 eller 2 nätter per vistelse.
OK, du behoever det ikke i naevnte tilfaelde. Har du svensk pas er du jo visumfri i 15 dage/14 naetter per gang - blot et stempel ind og ud. De vil ofte se billet (hardcopy). Hvis man kommer ind igen "anden gang" for hurtigt kan de bede om visa. Men saa er det jo sjovt at kunne hale et andet pas op ad lommen, saa undgaar man det :) Til lykke med CX-biletten - vi er meget misundelige... .
 

Samosaguas

Medlem
Jag ska åka till Vietnam och Kambodja i april och kommer då att stanna över 15 dagar plus att jag kommer ha två inresor i Vietnam. Som jag har förstått det hela behöver jag då skaffa visum och att E-visum inte fungerar eftersom det är två inresor. Någon som har information hur jag bäst går tillväga? Bor i Stockholm så inga problem att ta mig till Vietnams ambassad.
 

pep

Medlem
Jeg mener du skal have et multiple entry visum (lidt dyrere) hvis der er mindre end 30 dage mellem indrejse 1 og 2. Faas paa Ambassaden. Alternativ: Faa et ekstrapas og brug passene succesivt.
 

Mimer

Medlem
Jag ska åka till Vietnam och Kambodja i april och kommer då att stanna över 15 dagar plus att jag kommer ha två inresor i Vietnam. Som jag har förstått det hela behöver jag då skaffa visum och att E-visum inte fungerar eftersom det är två inresor. Någon som har information hur jag bäst går tillväga? Bor i Stockholm så inga problem att ta mig till Vietnams ambassad.
Jag ska åka till Vietnam och Kambodja i april och kommer då att stanna över 15 dagar plus att jag kommer ha två inresor i Vietnam. Som jag har förstått det hela behöver jag då skaffa visum och att E-visum inte fungerar eftersom det är två inresor. Någon som har information hur jag bäst går tillväga? Bor i Stockholm så inga problem att ta mig till Vietnams ambassad.

Jag gick till ambassaden när jag sökte multientry visa. Snabb hantering, fick visa på tre eller om det var fyra dagar. Jag tyckte mig höra en antydan om att det kunde gå ännu snabbare, gissar att det då kanske skulle innebära en annan summa pengar. Men det kan ju naturligtvis ha varit jag som misstolkade också.

Då jag sökte visum så behövdes pass, extra passfoto samt en blankett som skulle fyllas i. Den kan du säkert hitta via ambassadens hemsida alternativt fyller du i den på plats, det var ingen större sak.
 
Toppen