Bästa säte på Blue1 Boeing 717 ?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av xmit, 7 Maj 2012.

1. xmit

xmit Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Är det någon som vet vilken rad man ska välja för att få mer benutrymme på Blue1 Boeing 717 Economy ?
    Antar att nödutgång är det som gäller precis som på MD80-serien, men vilka rader är det på Blue1 717 ?

2. xmit

xmit Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rad 15 & 16 är nödutgångar med bra benutrymme.
    På rad 16 går ryggstöden att fälla, på rad 15 är jag inte 100% säker då jag inte testade själv, men jag tror inte att de går att fälla där.

3. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Precis som du säger så är bakre nödutgången bäst. De brukar markeras när man väljer plats.

4. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flugit med Blue1's B717 vid ett tillfälle och då satt jag långt bak och jag kan bara konstatera att Blue1 har det sämsta benutrymmet jag upplevt på ett flyg. Välj nödutgång om du vill ha benutrymme.

5. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Det där stämmer absolut inte. Jag tycker SAS Sverige inrikes med sina 737:eek:r (?) har betydligt sämre benutrymme! Jag med mina 174 cm skulle ogärna resa längre resor med det planet. Jämfört med det har Blue1 mycket benutrymme och reser gärna även längre sträckor med dem. Däremot är det enormt mycket oljud i bakre delen av flyget vilket gör att jag mycket ogärna sitter där.

6. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, upplever dem som bekväma, förutom en detalj.
    Knoppen som t.ex SAS har för att kunna hänga av sig jacka/kavaj finns inte. Man tvingas tömma fickorna på värdesaker och lägga upp kavajen på baggagehyllan bland väskor och annat.

Kan någon f.ö. berätta vad skillnaden är på MD80 och B 717?
    Bytte de bara namn när Boeing tog över Douglasfabrikerna?

1 person likes this.
  7. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    B717 skulle väl ursprungligen heta MD-95 om jag förstått det rätt, men när Boeing tog över så blev det 717. Men jag kan ha fel, detta är inte mitt expertisområde...

8. deltamartin

deltamartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer bra.

9. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att det är dåligt benutrymme på SAS 737 längst bak håller jag med om men jag upplevde Blue1 som aningen sämre. Så jo, det stämmer :)

10. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög idag rad 15A HEL-ARN med Blue1 B717 och hade mycket benutrymme.

Läste under flyget att B1 ska byta alla säten på deras B717 under året till nya lite tunnare och på denna sätt få bättre benutrymme. Om jag ny kommer ihåg rätt vad de skrev så ska du få 82cm benutrymme. Den mest synliga förändringen är den nya läder säten.

B717_interior_seats_side_1.jpg B717_Interior_seats_close_1.jpg
    bilder från: Halvat lennot, matkat ja kaupunkilomat | Blue1

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!