Bästa säte i Qatar dreamliner Business Class

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Globetrotter_Sweden, 11 Maj 2016.

1. Globetrotter_Sweden

Globetrotter_Sweden Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, har precis bokat business class på dreamlinern. Någon som kan tips om bästa singelsätet?

2. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jeg vil foreslå række 2 window seat. Om det er højre eller venstre side spiller ingen rolle. Hvis det er optaget så række 3.

Alle 4 sæder er super som solo-rejsende.

JohnnyWilde, rvarttinen och johhenrik gillar detta.
  3. JGG

JGG Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du är högerhänt så välj på högra sidans fönsterplats (k), då det är mer praktiskt när man använder avställningsbordet.

4. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det inte är så mycket folk i C så är mitt favis säte precis framför nödutgången, fönsterplats. Senast jag åkte så hade jag 2 rader framför mig som var helt tomma.
    Det positiva var att man liksom fick en egen liten hörna, nära till skumpa och choklad under flighten samt snabbt av så man kommer till loungen i Doha.

Per N, Gus och LarsCph gillar detta.
  5. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det er en god pointe. Jeg syntes til gengæld (som højrehåndet) at venstre side er lidt bedre hvis man vil sidde og se ud af vinduet mens man spiser.

6. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja - det er smart. Det er ikke hver gang de dækker op syntes jeg, men sidste gang jeg fløj fra København gjorde de - så der nåede jeg at self-sevice champagne undervejs, det har jeg aldrig prøvet før :)

I forhold til hurtigt til loungen, så bestilte jeg Al Maha service sidst (det koster ikke noget med guldkort). Det var nu også ret cool at blive ekskorteret fra gate til lounge af to utrolig søde "piger". Med personlig afhentning ved gaten, hyggesnak undervejs og helt uden om køen i transfer security så giver det lige oplevelsen et ekstra twist af VIP. Det kommer jeg klart til at gøre igen!

Gus och Magnus_K gillar detta.
  7. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger oftast till DXB så blir bara ett kort stopp men med god middag! :) Därav att man drar nytta av all genom att stanna en timme längre på DOH.
    Jag har mått sämre än att dricka en dåliga flaska Amarone till middag ;-)

8. pep

pep Medlem

Jeg vælger vindue i siden længst væk fra solen. Mht. Al Maha har deres "service" aldrig imponeret mig (misforstået godhed?) og jeg kan gøre tingene hurtigere selv end med dem "hængende" omkring mig. Spild af resourcer for professionelle rejsende :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!