Senaste nytt

Bästa säte hos United i Business class? Boeing 767-400 ER.

Vilka grunder? Har du flygit United i F? Inte värt över 7000 kr extra för 6 timmar.
Ja, jeg har fløjet United GlobalFirst. En på mange måder uinteressant oplevelse.

Jeg havde planlagt en "walk of shame" ned igennem flyet, men da jeg kiggede ind i det jeg troede var economy(1) valgte jeg at afbryde min gåtur.. Det var så utroligt trangt og virkede meget overvældende. SAS Go så mere behageligt ud end det jeg så.

1) Det viste sig at være business da jeg kiggede på et seatmap efter ankomst.

Jeg vil sige det sådan; GlobalFirst er ikke $900 værd, men at undgå BusinessFirst nemt er $900 værd.
 

Impendill

Medlem
Är Businessclass-produkten så illa i deras B777-200 att man inte kan stå ut i 7 timmar?

Måste jag ringa United för att boka om?
På UA 906 är det en 747-400 där har vi valt att sitta på övervåningen. Funkar det?

Är det bara 777-200 vi ska försöka boka om?
 
Ja, jeg har fløjet United GlobalFirst. En på mange måder uinteressant oplevelse.

Jeg havde planlagt en "walk of shame" ned igennem flyet, men da jeg kiggede ind i det jeg troede var economy(1) valgte jeg at afbryde min gåtur.. Det var så utroligt trangt og virkede meget overvældende. SAS Go så mere behageligt ud end det jeg så.

1) Det viste sig at være business da jeg kiggede på et seatmap efter ankomst.

Jeg vil sige det sådan; GlobalFirst er ikke $900 værd, men at undgå BusinessFirst nemt er $900 værd.
Jo det är trångt på Uniteds tjärror..... Har bara inte hört så mycket gott om deras GlobalFirst därför jag inte ser något värde efter att ha sätt hur sätena ser ut också....

Är Businessclass-produkten så illa i deras B777-200 att man inte kan stå ut i 7 timmar?

Måste jag ringa United för att boka om?
På UA 906 är det en 747-400 där har vi valt att sitta på övervåningen. Funkar det?

Är det bara 777-200 vi ska försöka boka om?

Det är upp till dig :) Det är inte lätt att somna i stolen för den är riktigt obekväm.....
 

Impendill

Medlem
Vilken beslutsångest jag har. Tänker att det ändå bara rör sig om 7 timmar.
Är det värre en SAS gamla C-produkt på A340?
 

Igorius

Medlem
@Igorius kan garanterat svara på detta. Han åkte såvitt jag vet GlobalFirst på UA999 för någon månad sedan.
Javisst! Vi hade stolsparet i mitten på rad 1. Det var ett bra val, inte så nära C-kabinen som rad 2.

Stolen i F är helt ok - blir till en ganska bred och bekväm säng. Någon lyx ska man förstås inte förvänta sig, men den hårda varan slår i alla fall alla C-produkter jag har testat.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 189

mha321

Medlem
Är Businessclass-produkten så illa i deras B777-200 att man inte kan stå ut i 7 timmar?

Måste jag ringa United för att boka om?
På UA 906 är det en 747-400 där har vi valt att sitta på övervåningen. Funkar det?

Är det bara 777-200 vi ska försöka boka om?

Jag tyckte inte den var så farlig, när jag flög den IAD-FRA för ca ett år sedan. Och på en flygning som bara är 7 timmar skulle jag inte betala för den ombokning. (däremot skulle jag undvika att boka den från början, men det är lätt att vara efterklok). Det kanske är ett tecken på att mitt businessclass-syndrom inte är så allvarligt?


Absolut inte den bästa Business-kabinen någonsin. Särskilt inte efter att ha flugit dit (till ewr och vidare) med 757an vars business är mycket bra.

Jag hade plats längst fram och fönsterplats. Då ser man åtminstone inte alla, så man märker inte hur trångt det är, och servicen var hyfsat snabb. Man måste klättra över någon (eller bli klättrad över), men så är det ju tyvärr på ganska många bolag.


Hade inga problem att sova, men det var en flight som avgick vid 22-tiden efter en lång dag, det kanske spelade in.
 

Impendill

Medlem
Är produkten mycket bättre på 767-400er samt 747-400 ? än på 777-200?
Kanske kan låta det vara som det är. Flighten avgår 18:25.
 

Senator

Moderator
Hörni.... Det är svårt gällande United då det finns två olika produkter. En som pre-merger United hade och en som pre-merger Continental hade. Det är den senare som är mycket bra. Så det gäller hålla tungan rakt här. På Uniteds hemsida finns alla kabiner. Här är en enkel lista:

BRA

B757-200ER, B787-8/-9, B767-400ER, B777-200 utan GlobalFirst, B767-300ER utan GlobalFirst

MINDRE BRA
B747-400 med GlobalFirst, B777-200 med GlobalFirst, B767-300ER med GlobalFirst

Summa summarum: välj flygplan utan GlobalFirst...
 

Igorius

Medlem
Hörni.... Det är svårt gällande United då det finns två olika produkter. En som pre-merger United hade och en som pre-merger Continental hade. Det är den senare som är mycket bra. Så det gäller hålla tungan rakt här. På Uniteds hemsida finns alla kabiner. Här är en enkel lista:

BRA

B757-200ER, B787-8/-9, B767-400ER, B777-200 utan GlobalFirst, B767-300ER utan GlobalFirst

MINDRE BRA
B747-400 med GlobalFirst, B777-200 med GlobalFirst, B767-300ER med GlobalFirst

Summa summarum: välj flygplan utan GlobalFirst...

Gör man då fel om man väljer att flyga Global First?
 
Toppen