Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

Bernie

Medlem
I den prisklassen hade jag nog kollat på lite andra märken också, som jag personligen tycker är finare. Men det är ju en smaksak så klart. Det verkar som att du vill ha fyra hjul?

Rimowas Salsa-väskor är rätt fina. Finns i rätt fina färger också, och är lite mer diskreta än aluminiummodellerna. Länk med hyfsat pris: Rimowa Salsa Multiwheel Trolley 70 - koffer-direkt.de

Sen tycker jag om Tumi. Finns en hård modell i ungefär samma prisklass: Tumi Vapor Rollkoffer 4-Rollen-Trolley M 71 cm - koffer-direkt.de

...och en mjuk med en "utfällbar" resegarderob: 4 Wheeled Expandable Long Distance Trip - Tumi

Den senare är lite dyrare, men om man är i USA titt som tätt kan man säkert fynda. Sen har Briggs & Riley gott rykte vad jag har hört, men de faller personligen inte mig i smaken: Luggage, Wheeled Luggage, Carry On Luggage, Carry On Spinner Luggage, Laptop Briefcases at Briggs & Riley

Sen finns det ju så klart ännu fler trevliga tillverkare... :cool:
 

Homer

Medlem
Haliburton har en intressant hjulkonfig., men nu handlar det om väskor som är så
dyra att de blir stöldbegärliga även om de är tomma, plus att grobianer i bagagehanteringen
kommer att göra sitt bästa för att det ska bli bucklor och repor.


thumb.image.php


Travel :: Aluminum :: Freewheel Zerollers :: 26" Freewheel ZEROLLER - Official Website for Zero Halliburton - Aluminum laptop case
 

Ubbe

Medlem
men ingen av de senare uppräknade kan väl räknas som lätt, vilket jag anser vara ett av de viktigare köpargumenten.
 

Bernie

Medlem
men ingen av de senare uppräknade kan väl räknas som lätt, vilket jag anser vara ett av de viktigare köpargumenten.
Jag själv är rätt nördig när det kommer till vikt. Dock - när det handlar om väskor som jag checkar in bryr jag mig inte lika mycket. De rullar ju dessutom. Ett kilo hit eller dit spelar ingen roll för mig. Jag värdesätter hellre en robust och hållbar konstruktion (därmed inte sagt att Samsonite inte har det).

När det gäller handbagage dock, då är det en helt annan femma för mig. Då är vikt och smart packning allt. :cool:
 

agehall

Medlem
Poängen med att ha lätta väskor som man checkar in, är att man spenderar mindre vikt på att flytta plast och därmed kan använda mer i form av kläder etc som man kanske vill köpa utomlands.
 

Bernie

Medlem
Så är det definitivt! Och det är säkerligen viktigt för många. Vikten är dock aldrig någon flaskhals för mig personligen. Tenderar att resa rätt lätt, samtidigt som jag brukar få med rätt mycket nya prylar och kläder med mig hem. :cool:
 

Homer

Medlem
Flera väskor, t.ex Samsonite cublite, har stora mängder cancerframkallande ämnen i handtagen,
står det i en test råd&rön publicerade.
 

Palazzi

Medlem
Jag såg den på Brussels Airlines tidning på planet. Den ser rätt cool ut. ;)
Man kan sparka iväg till gaten när det blir bråttom!

Samsonite Micro Scootercase
Microscooter.jpg

(Foto av Samsonite)

Haha. Stilig! :D Jag hade faktiskt en klasskamrat som för många år sedan tillverkade en likadan väska/spark... med motor. Det var ett examensarbete :) Tror dock motorn tog upp 30-40% av väskans volym...:p
 
Toppen