Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

Ja det finns en anledning till att i princip alla som har något värdefullt och ömtåligt att skicka eller bära med sig har just väskor från Pelicase. På ett tidigare jobb skickade vi hårddiskar i Peli 1400 väskor. Som ni vet så brukar man inte alltid kunna återanvända en låda som Posten/DHL/UPS har hanterat. De få gånger vi fick tillbaks en väska med trasigt handtag (det enda som någonsin gått sönder under de 4år jag jobbade där) så fick vi ny väska på garantin.
 

rvarttinen

Medlem
Kan rekommendera Rimowa Topas, en serie väskor i aliminium med hjul. Har den största och några mindre. Hittils har garantin gjort att några bucklor blivit åtgärdade (större som blivit, men de verkar tåla en hel del). Småbucklor blir bara 'charmiga' med tiden, det syns att man reser! Väskorna är nog de bästa jag haft hittils! Rymmer mycket, praktiska (en del rätt smarta finesser), bra hjulbas, tål mycket stryk, etc. men lite tunga och högt pris.

Har haft en större samsonite ett antal år; rymde mycket, ganka lätt. Men, saknade en del praktiska detaljer och svår att 'köra' (had två små hul med alldeles för kort avstånd - blev väldigt vingligt och ont i armen).

Peli verkar annars rätt balla, säkerligen ett bra köp i framtiden, när jag kan behöva frakta med mig lite känsligare utrustning.
 

Tockstew

Medlem
Ny resväska

Hej!

Jag ska köpa en ny resväska. Normalstor, dvs en sådan som alla dagar i veckan måste checkas, men ändå inte en modell som rymmer ett helt bohag om ni förstår.

Vill helst ha ett särskilt fack för kostym annars inte några särskilda krav.

Tack för tips!

Tock
 

agehall

Medlem
Den där ser ut som nästa generation av cosmolite/cubelite. Jag har en cosmolite och mina föräldrar har en cubelite. Båda funkar jättebra och jag skulle inte oroa mig över hjulen. De tål mer än vad man tror.
 
Toppen