Senaste nytt

Bästa reseförsäkringen på kort?

Kansai

Medlem
Följer med spänning @Brandtens äventyr, och fungerar lite kring att det nämns i den tråden att han har ev. rätt att köpa lite kläder nu när väskan är på villovägar.

Måste erkänna att jag är väldigt dålig på att anmäla förseningar/väskförluster till försäkringsbolag, men tänker att jag ska läsa på lite mer på området. Därför tänkte jag att vi skulle kunna hjälpas åt med en liten sammanfattning vad olika kort täcker.

Med tanke på vilka stordåd detta forum brukar utföra hoppas jag att vi kan göra en sammanställning.
 

Marric

Medlem
Följer med spänning @Brandtens äventyr, och fungerar lite kring att det nämns i den tråden att han har ev. rätt att köpa lite kläder nu när väskan är på villovägar.

Måste erkänna att jag är väldigt dålig på att anmäla förseningar/väskförluster till försäkringsbolag, men tänker att jag ska läsa på lite mer på området. Därför tänkte jag att vi skulle kunna hjälpas åt med en liten sammanfattning vad olika kort täcker.

Med tanke på vilka stordåd detta forum brukar utföra hoppas jag att vi kan göra en sammanställning.

Slår ett slag för SupremeCard gold! 1000 kronor i ersättning redan efter 2 timmar.
Fungerat fint för mig med 4 utbetalningar senaste året. Helt okej bonussystem och bara 1% i växlingsavgift.
 

RickardG

Medlem
Slår ett slag för SupremeCard gold! 1000 kronor i ersättning redan efter 2 timmar.
Fungerat fint för mig med 4 utbetalningar senaste året. Helt okej bonussystem och bara 1% i växlingsavgift.
Är det inte 1,97%? Och det kortet ser ut att ha rätt dåligt skydd vid försenat bagage samt varken cash back eller EB-poäng
 

Maja

Medlem
@Kansai Har haft Skandiabankens VISA kreditkort och har då fått ut 2000kr direkt om väskan inte är framme när vi landar och sedan ytterligare 3000kr (max 12.000 kr per familj så för vår del har det blivit 2000 kr till per person då vi varit tre).

Har fått ut 12.000 mot uppvisande av kvitton för nödvändigheter utan några som helst konstigheter. Givertvis är väskorna anmälda direkt vid ankomst etc.

Har nu bytt kort så återstår att se hur Amex fungerar om/när vi blir av med väskorna igen.

Men har tidigare varit väldigt nöjd med reseförsäkringen sett till försenat bagage hos Skandiabanken.
 

Kansai

Medlem
Stort tack för alla svar! :) jag läser och ska jämföra lite mera noggrant snart. Vilket smultronställe detta är för information. Stort tack :D
 

ACervin

Medlem
Vi har väl haft ett antal genomgångar. Har inte Handelsbanken Platinum och AmEx Platinum kommit på topp, täcker självrisk på bilhyra och bra sjukförsäkring samt förseningsförsäkring?
 
Toppen