Senaste nytt

Bästa Radisson/Park Inn i Riga

MForss

Medlem
Personligen gillar jag Radisson Blu Elizabete bäst. Lite mindre än t.ex. Latvija och kändes fräscht när jag var där senast för två år sedan.
 

Griffin

Medlem
Om du vill ha klassisk öst-feeling kan jag rekomendera Radisson Blu Daugava. Rummen är hopplöst daterade, dock rent och fräscht och trevlig utsikt mot floden och gamla staden, till ett pris som man i många kulturer skulle beskriva som högst rimligt.

Lite kuriosa är att man på hotellets Wikipedia kan läsa om prominenta gäster som bott där genom åren, bland annat Seal, Dr Alban och det norska fotbollslandslaget. Wikipedia varnar dock för att artikeln saknar källor, så jag kan inte gå i god för ovan!
 
Om du vill ha klassisk öst-feeling kan jag rekomendera Radisson Blu Daugava. Rummen är hopplöst daterade, dock rent och fräscht och trevlig utsikt mot floden och gamla staden, till ett pris som man i många kulturer skulle beskriva som högst rimligt.

Lite kuriosa är att man på hotellets Wikipedia kan läsa om prominenta gäster som bott där genom åren, bland annat Seal, Dr Alban och det norska fotbollslandslaget. Wikipedia varnar dock för att artikeln saknar källor, så jag kan inte gå i god för ovan!
Håller helt med, bodde där förra året och byggnaden känns väldigt mycket "KGB-högkvarter". Men som sagt väldigt resonabla priser och bra service. Uppgraderad till svit och (bra) frukost på rummet ingick.
 
Det låter intressant och som guld medlem vill man gärna bli uppgraderad och ha en bra frukost.
Som sagt inget fel på Daugava men jag har också några stays på Latvija och tycker nog det är bättre, både nyare och närmare centrum/gamla stan. Alltid blivit uppgraderad där också men ingen frukost på rummet...
 
Toppen