Senaste nytt

Bästa Radisson i Stockholm - Royal Viking, Waterfront eller Strand?

flum

Medlem
De senaste fem åren:

Royal Viking: 98 nätter
Waterfront: 12 nätter (öppnade 2011)
Strand: 2 nätter (varav ett på BC-julbordet)

Viking är mitt val. Sedan juni 2013 har jag endast vid ett tillfälle inte fått en uppgradering. Då löste Jenny problemet. Bokar alltid billigaste kategori utan frukost. Alltid uppgraderad till BC-rum eller juniorsvit och en gång till en av de stora sviterna. Frukosten är bedrövlig (dåligt utbud, bullrigt, slamrigt) men i den mån jag hinner äta beställer jag till rummet. Waterfront vinner på frukostsidan och är mitt andrahandsalternativ. De senaste två gångerna har jag dock som CCC inte blivit uppgraderad. Det finner jag en gnutta märkligt. Receptionen är trevlig men ständigt detta "niande", det går mig på nerverna.

Strand är inte aktuellt. När jag bodde där senast blev jag inte uppgraderad. Därtill fick jag ett slitet rum (enligt receptionen ett fint rum). Och slutligen slarvas det med städning. Inte OK att hitta en använd duschtvål i badkaret, det tyder på att det brister i något av det viktigaste, städningen. Rummet på BC-julbordet (enkelrum) var det minsta jag sett, det var riktigt dåligt.
Jag får alltid uppgradering på Waterfront, iofs hade jag 43 nätter där ifjol och dom kollar ju upp ens historia varje dag innan incheckning.
 

Agö

Medlem
Jag får alltid uppgradering på Waterfront, iofs hade jag 43 nätter där ifjol och dom kollar ju upp ens historia varje dag innan incheckning.
Ja, det är väl det som är skillnaden. Jag har ju motsvarande på Viking. Men nog borde de väl uppgradera en Concierge även om denne inte bor mer än ett par-tre nätter per år där?
 

Agö

Medlem
Man kan ju definitivt tycka det!
Jag har en känsla, som jag inte kan belägga, att det bor så pass många med status på dessa två hotell att man primärt prioriterar stamgäster vid uppgraderingar (före status även om de naturligtvis hänger ihop i någon mån). En CCG som aldrig eller sällan bor på t.ex. Viking kan således inte per automatik förvänta sig en uppgradering.
 

flum

Medlem
Jag har en känsla, som jag inte kan belägga, att det bor så pass många med status på dessa två hotell att man primärt prioriterar stamgäster vid uppgraderingar (före status även om de naturligtvis hänger ihop i någon mån). En CCG som aldrig eller sällan bor på t.ex. Viking kan således inte per automatik förvänta sig en uppgradering.
Håller med, ifjol (då var jag CCG) fick jag ett orenoverat rum på RV.
 

Foffer

Medlem
Jag har en känsla, som jag inte kan belägga, att det bor så pass många med status på dessa två hotell att man primärt prioriterar stamgäster vid uppgraderingar (före status även om de naturligtvis hänger ihop i någon mån). En CCG som aldrig eller sällan bor på t.ex. Viking kan således inte per automatik förvänta sig en uppgradering.
Berädd att hålla med, har 0/2 som CCG på WF
 

Gnagel

Medlem
Tycker att frukostbuffén på Waterfront är bland de bästa jag upplevt på Stockholmshotell men lokalen är lite väl slamrig om man inte får plats inne i alkoverna längs högersidan.
 

flum

Medlem
Bäst med Strand är faktiskt frukosten.
Själv uppskattar jag utsikten på Strand.
image.jpg
Å andra sidan är ju inte Waterfront sämre.
image.jpg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 159
Toppen