Senaste nytt

Bästa Priority Pass loungen i Jakarta?

Emilio

Medlem
Flyger från Jakarta, terminal 2, under nästa vecka. Det finns tre lounger där för Priority Pass enligt appen, men vilken är bäst? Vill kunna ta något att äta och dricka, samt koppla av och jobba någon timme.

Purah Indah First and Business Class Lounge
Premier Lounge
Transfer Lounge

Den första låter ju bäst, men någon som varit där?
 

SvartMjolk

Medlem
Jag kollade lite snabbt i appen LoungeBuddy, ingen av dem verkar vara någon höjdare. Många avråder från att åka dit för loungernas skull. Jag har själv inte varit där dock så kan inte ge någon bättre info.
 

Emilio

Medlem
Jag kollade på LoungeBuddy också och fick samma känsla. Premier verkar kanske vara snäppet bättre. Nu åker jag inte dit för loungerna som tur är. Någon som varit där personligen får gärna slänga in sitt omdöme.
 

andersl

Medlem
Jag har varit i Purah Indah First and Business Class Lounge några gånger. Helt ok, men inget som man planerar in något längre stopp i.
Finns varm mat, öl, vin. Och gick att beställa G&T som serverades med minimalt med gin.
Ganska mörk och trist lokal. Men i jämförelse med att sitta ute i termimal 2 så är det ändå ett bra alternativ.
 

Sebbef83

Medlem
Jag har varit i Purah Indah First and Business Class Lounge några gånger. Helt ok, men inget som man planerar in något längre stopp i.
Finns varm mat, öl, vin. Och gick att beställa G&T som serverades med minimalt med gin.
Ganska mörk och trist lokal. Men i jämförelse med att sitta ute i termimal 2 så är det ändå ett bra alternativ.

Håller med. Purah Indah är helt ok, men inte värt att stanna mer tid än man behöver.

När jag har varit där har det nog alltid varit fullt och vad jag minns inga direkt bra arbetsplatser.
 
Flyger från Jakarta, terminal 2, under nästa vecka. Det finns tre lounger där för Priority Pass enligt appen, men vilken är bäst? Vill kunna ta något att äta och dricka, samt koppla av och jobba någon timme.

Purah Indah First and Business Class Lounge
Premier Lounge
Transfer Lounge

Den första låter ju bäst, men någon som varit där?
Spørsmålet er vel ikke hvilken lounge som er den beste. Tror du heller må spørre om hvilken lounge som er den minst dårlige. Jeg var på Purah Indah i november og den var den dårligste loungen jeg har vært på (og jeg har vært på en del lounger) Veldig varmt, ødelagt toalett, veldig lite mat og drikke. Nå er jo ikke Jakarta en flyplass man ønsker å være lenge på heller, men vi kom fra SIN med SQ F og skulle videre med TG C så vi måtte dessverre være noen timer på flyplassen.

Neste gang skal jeg bruke mitt Priority Pass og betale meg inn på Premier Lounge, den er kanskje litt mindre dårlig enn Purah.
 
Transfer lounge ligger ju Landside så den känns lite opraktisk att nyttja vid avresa.
Senast jag nyttjade en Priority Pass lounge i Jakarta var för några år sedan och då hette den ".... John-någonting". Den var inget vidare och jag gissar att någon av dessa loungerna är samma men med annat namn. Fördelen är väl att man ändå kan få sig något att dricka och en sittplats.

Utan att ha besökt någon utav dessa lounger (åtminstone inte med dessa namn) så kan väl det allmänna rådet vara att inte ha för stora förväntningar.
Du får dock gärna recensera loungen här på forumet efter ditt besök.
 

Emilio

Medlem
Tack för alla svar, ingen inklusive jag själv verkar ha höga förväntningar. Vi får se om jag kommer hinna med något, men tänkte att det är lika bra att vara förberedd.
 

Emilio

Medlem
En kort uppdatering. Provade både Premier Lounge och Purah Indah idag. Inget man planerar efter, men skönt att kunna besöka för att få sitta ner och ta något att äta och dricka. Speciellt med tanke på att trafiken kan vara överdjävlig så är det skönt om man råkar komma tidigt. Lika bra att planera för längre bilfärd när man besöker Jakarta.

Purah Indah kändes lite mer sliten. Litet utbud av mat och dryck. Kollegan åt lite varm mat som han bedömde som okej. Jag tog någon liten efterrätt bara och ett glas juice. Internet var dock under all kritik. Gick knappt att ansluta till wifi och när man väl var ansluten så hände inte mycket mer. På väg ut såg jag att det var separata business och first lounger. Vi var bara på business loungen. Vet ej om vi kommer in i First med Priority Pass. Får kolla nästa gång.

Premier kändes lite fräschare. Ungefär samma utbud av mat och dryck. Jag tog lite nudlar och juice, dock var maten ingen höjdare. Såg att dom hade öl på fat. Såg inte att Purah Indah hade öl alls, men jag kan ha missat det då jag inte letade. Internet fungerade iallafall felfritt när vi var där.

Jag kommer att välja den som har minst folk nästa gång jag är där, förutsatt att wifi fungerar så man kan jobba under tiden.
 
Toppen