Bästa Priority Pass loungen i Dubai?

Diskussion i 'Lounger' startad av Gus, 9 December 2014.

1. Gus

Gus Medlem

Jag ska i januari resa med Emirates till Mauritius i ekonomiklass. Mellanlandar i Dubai i fyra timmar och undrar således vilken av de sex priority pass loungerna jag ska välja? Goda ostar och champagne vore trevligt (så som Diners Clubs "Dubai International Hotel First Class Lounge").

Dubai International Business Class Lounge i Terminal 1 låter trevlig, men dit har jag väl inte tillträde eftersom Emirates flyger från T3?

2. Gus

Gus Medlem

Någon som besökt "Dubai Terminal 3 Lounge @ B"? Den ser onekligen fräsch och fin ut. Airport Lounge @ B, Dubai Terminal 3
    Champagne kostar tydligen extra men något gott gratisbubbel har de kanske.

3. Jacob

Jacob Medlem

Jag var där i förrgår. Fantastiskt ställe inredd som en spansk tapasrestaurang. Vin serverades vid bordet av en kypare och det fanns en rätt stor buffé med både varm och kall mat. Jag var riktigt imponerad! Dit går jag gärna tillbaka. Test kommer förstås...

Det är förresten enkelt att gå mellan terminal 1 och terminal 3, terminalerna är helt hopkopplade airside, men det är några minuter att gå.

Gus gillar detta.
  4. Gus

Gus Medlem

Det låter fantastiskt! Då har jag något att se fram emot i januarimörkret :).

5. Jacob

Jacob Medlem

Så här mysigt får du det! Loungen öppnade för mindre än två månader sedan och eftersom de ännu inte fått upp ordentliga skyltar i terminalen är det inte många som hittar dit.

Gus gillar detta.
  6. Figge

Figge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lyfter denna eftersom jag kommer att ha 4h stopover i Dubai tillsammans med hustrun både till och från vår jul/nyårs resa. Har aldrig varit i Dubai tidigare. Fikautbudet är inte det viktigaste för oss eftersom vi kommer att vara där mitt i natten båda gångerna...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!