Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya PLUS-kabin

olo

Medlem
Hur skiljer sig PLUS på nya A340 mot nya A330?
Är det fortfarande en rad som saknar fönster? Vilken i så fall?

Hur är avgränsningen mot Business? Vägg eller gardin?
 

ZZZebra

Medlem
Det är vägg i båda fallen, dock har ju A340 några C-rader mellan dörr 2 och Plus-kabinen, därav är Plus-kabinen några rader färre i A340 än i A330.

I både A340 och A330 är det gardin mot Go
 

joa

Medlem
Åker till EWR. med min son på 3,5 år i slutet av maj. Själv är jag 170 cm lång och han tre äpplen hög :). Så vi har ju inget generellt problem med benutrymme.
Fönsterplats är ett krav då han vill kunna titta ut så rad utan fönster går bort.
Baserat på ovan fakta, vad skulle ni råda oss att ta för rader?
 

palmen

Moderator
Åker till EWR. med min son på 3,5 år i slutet av maj. Själv är jag 170 cm lång och han tre äpplen hög :). Så vi har ju inget generellt problem med benutrymme.
Fönsterplats är ett krav då han vill kunna titta ut så rad utan fönster går bort.
Baserat på ovan fakta, vad skulle ni råda oss att ta för rader?
Det är väl bara rad 22 som saknar fönster (på nya A330E i alla fall) så alla andra rader bör fungera bra mig veterligen. Antar att det är en 330 du ska åka med så rad 20-21 eller 23-27.
Nu har jag inte åkt plus på de gamla A330 så kan vara bra om någon annan kan dementera/bekräfta vad som gäller med saknat fönster i pluskabinen på någon rad.
 

NotRyan

Medlem
Det är väl bara rad 22 som saknar fönster (på nya A330E i alla fall) så alla andra rader bör fungera bra mig veterligen. Antar att det är en 330 du ska åka med så rad 20-21 eller 23-27.
Nu har jag inte åkt plus på de gamla A330 så kan vara bra om någon annan kan dementera/bekräfta vad som gäller med saknat fönster i pluskabinen på någon rad.
Rad 22 saknar inte helt fönster, men det sitter lite längre fram så man får böja sig fram lite för att titta ut...
 

AndersSt

Medlem
Många här verkar vara föredra rad 20 på SAS A330. Uppgraderade till plus för poäng, fick beskedet igår och när jag checkar in kan jag se att endast 20A och H är upptagna? Jag valde 20F, får se om det blir bra. Men jag funderar ändå på varför rad 20 inte redan var full om det nu är så att den är att föredra.
 

Vaniljvodka

Medlem
Det är väl för att några av platserna på rad 20 är blockade fram till check-in ifall SAS vill sätta någon statuskund där kanske?
 

AndersSt

Medlem
Det är väl för att några av platserna på rad 20 är blockade fram till check-in ifall SAS vill sätta någon statuskund där kanske?

Intressant teori, men endast 2 platser var upptagna/blockade, resten var tillgängliga. Bokar man Plus kan man väl välja sittplats direkt vid bokning?
 
Toppen