Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya PLUS-kabin

palmen

Moderator
Den befintliga tråden som är hyfsat specifik redan är här iaf:
SAS nya Plus-kabin på longhaul | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

(Kanske mod kan döpa om de olika trådarna så de har enheltiga rubriker, typ "Bra och dåliga platser i SAS Go/Plus/Business longhaul-kabinen 2015")
Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Bästa platserna i SAS nya business class? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Jag döpte om Go-tråden (efter att ha slagit ihop två trådar).

Startade även en ny tråd för att reda ut hur layouten är på A330 mot A340
Säteskonfiguration i nya kabinen A330 vs A340 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag har nu testat rad 20 (G/H) i nya Plus samt rad 27 (A/B).

Finns inte så mycket att tillägga om rad 20. Rad 27 skulle jag dock undvika i framtiden om jag kan. Hade ansökt om poänguppgradering online 30 dagar innan och 1 och 1/2 dygn innan avresa kom nya itinerarys från SAS på mailen. Rad 27 var dock enda lediga platserna om jag ville ha en tvåa vid fönstret. Dels hade vi skynket som var lite störande, samt att gången smalnar av vilket gör att passeringen med vagnen inte sker helt smidigt. Samt att personen bakom mig i Go gärna tog tag i min stol så fort hon skulle upp/ut. Vilket iofs inte är ovanligt var man än sitter, men extra konstigt när det är så långt fram till min stol.

Att jag sen inte kunde sova nåt vidare alls jämfört med dagflyget och rad 20 på vägen dit gjorde också sitt till.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag hade 20b båda gångerna och jag tyckte det fungerade bra. Tyvärr så får man business gardinen på fötterna för att ca typ sliter upp den :-/
Annars en bra plats.
 

fcx

Medlem
Rapport från 24 E: Mycket trevlig plats, förutsatt att D och F är lediga.

Benutrymmet på de tre mittre sätena (D, E och F) skiljer sig faktiskt åt. Stolarna på raden framför sitter med två fästpunkter, som delar av benutrymmet i tre delar. E-sätet har klart störst benutrymme. Under F så sitter en entertainmentlåda som begränsar utrymmet ytterligare, såpass att jag upplevde det som trångt att sitta på F om någon sitter på E. På D uppstår inte det problemet.

Konstig kommentar om gardinerna. På ARN-ORD så stängdes gardinerna strax efter avfärd, och öppnades efter landning. Under flighten såg jag bara en ur personalen gå mellan C och Y (samt en passagerare som gick på sightseeing).

Stolarna går att luta rätt långt bakåt. Skönt för den som sitter i den, men inte lika skönt för den som sitter bakom. Stolsryggen kommer rätt långt in i "komfortzonen".

Jag skulle gladeligen betala poäng för uppgradering till en tom 3-sitsare. Att ta ett D-säte om någon redan sitter på F är också OK.
 

FFlash

Medlem
Jag skulle gladeligen betala poäng för uppgradering till en tom 3-sitsare. .

Hur är armstöden, fasta?

Fick en gång op-up till + på BA men ville inte ta den (tom rad) pga nattflyg och fast armstöd, kollade bak och flyttade mig till rad 40? nånting och fick poor mans bisnes
 

fcx

Medlem
Hur är armstöden, fasta?

Fick en gång op-up till + på BA men ville inte ta den (tom rad) pga nattflyg och fast armstöd, kollade bak och flyttade mig till rad 40? nånting och fick poor mans bisnes

Jepp, armstöden är fasta och breda. Alla säten i plus har matbrickan i armstödet
 

GOTATH

Medlem
Är skärmen och bordet jättemycket mindre på första raden jämfört med de andra? Står just nu i valet och kvalet mellan 20D och 23D :)
 

fcx

Medlem
Är skärmen och bordet jättemycket mindre på första raden jämfört med de andra? Står just nu i valet och kvalet mellan 20D och 23D :)

Stolarna i Plus går att luta lååååååångt bak. Det kan vara en stor fördel att inte ha någon framför sig...
 

Kimmen00

Medlem
något mindre skärm, men jag hade tagit 20 alla dagar p g a benstödet

Skärmarna på rad 20 är samma som i economy.. ganska mkt mindre faktiskt. Själv tyckte jag det var alldeles för trångt för benen på 20H, hade hellre valt 21 pga man kan sträcka in fötterna under sätet framför.
 
Toppen