Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

igelkotten

Medlem
Bokat resa i C med SAS till mina foraldrar. De vill garna sitta tillsammans, och min mor behover access till far pga medicinering och annan hjalp under flygresan. Jag tankar att enklast kanske anda ar att en for fonsterplats och annan far mittplats vid gangen (dvs gangen gar mellan stolarna). De flyger med A330. Eller finns det mittplatser som ar "oppna" mot varandra? Var sa langesen jag var i SAS C-kabin, och var da aven relativt onykter, sa minnet sviker.

Jag gissar pa att SAS inte har nagra "parstolar" i mitten, eftersom de annars skulle ha ratt snav aisle access?
 

Hafermann

Medlem
66B9C9B6-D344-4F20-A523-F5AD0329954E.jpeg
Så här ser det ut.

Bokat resa i C med SAS till mina foraldrar. De vill garna sitta tillsammans, och min mor behover access till far pga medicinering och annan hjalp under flygresan. Jag tankar att enklast kanske anda ar att en for fonsterplats och annan far mittplats vid gangen (dvs gangen gar mellan stolarna). De flyger med A330. Eller finns det mittplatser som ar "oppna" mot varandra? Var sa langesen jag var i SAS C-kabin, och var da aven relativt onykter, sa minnet sviker.

Jag gissar pa att SAS inte har nagra "parstolar" i mitten, eftersom de annars skulle ha ratt snav aisle access?
 

Wayne

Medlem
Har nu åkt på platserna 1A, 2A, 1D och 8F med sas business och skulle vilja hävda att bästa platsen är en plats jag inte åkt på. :)
1 H skulle jag välja nästa gång jag åker. Jag tycker det är bättre med mer utrymme till gången än att vara "instängd". Det trodde jag verkligen inte...men lite meckigt att ta sig ut, speciellt i sovläge, med 2B t.ex. Jag är dessutom rätt liten och smal. 1H har ju även ett större förvaringsbox för skor/dator än 1A, iaf på det flyget jag flög. Iaf lite tankar från mig om nu någon finner det intressant och ska välja plats. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen