Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

pswe

Medlem
Ska flyga business till new york snart och där valt 1A vägen dit och 2A vägen hem.
Ska även åka med sällskap till tokyo i närmsta tiden och där valt 1 D&F. Efter att ha läst tråden verkar det vara ganska bra val antar jag..?

Dock kan jag inte förstå varför alla fönsterplatser inte är avskilda som ojämna nummer? Man vill väl åt lyxen med avskildhet och fönsterplats?
För mig är det obegripligt, men kanske jag som inte förstår poängen med att ha öppet mot mitten?:)
1A västerut och dagtid blir en plats i solen, jag hade valt andra sidan.
 
Man vill väl åt lyxen med avskildhet och fönsterplats?
För mig är det obegripligt, men kanske jag som inte förstår poängen med att ha öppet mot mitten?:)

En fördel med platserna som är öppna mot mitten är väl att för den som av något skäl inte är så fysiskt smidig, kan det vara en aning enklare att komma i och ur dessa.
 

Canadien

Medlem
Dock kan jag inte förstå varför alla fönsterplatser inte är avskilda som ojämna nummer?
När du ligger raklång på 3A är dina fötter framme vid knäna på personen som sitter på 2A, därav anledningen att vartannat säte inte har avgränsningen mot mittgången. Eller menade du något annat?
 

JohanE

Medlem
Dock kan jag inte förstå varför alla fönsterplatser inte är avskilda som ojämna nummer? Man vill väl åt lyxen med avskildhet och fönsterplats?
För mig är det obegripligt, men kanske jag som inte förstår poängen med att ha öppet mot mitten?:)

För min del är det praktiskt när vi reser hela familjen att ha barnen inom räckhåll när de ska sova.
 

Wayne

Medlem
När du ligger raklång på 3A är dina fötter framme vid knäna på personen som sitter på 2A, därav anledningen att vartannat säte inte har avgränsningen mot mittgången. Eller menade du något annat?
Ok, tänkte jag inte på, verkar ju logiskt då ur utrymmesskäl. :)

De där solen på A sidan när man flyger västerut tänkte jag inte heller på...hmm ska kika om 1H finns kvar, men läste att de släpper den senare för person med barn? Vill gärna ha kvar min 1 A dock så länge då det känns roligt att få sitta på rad 1. :)
 

Sennah27

Medlem
Flyger oftast Göteborg-Köpenhamn-Chicago, och har alltid 8A på ditresan. Solen stör inte nämnvärt och utsikten mot downtown Chicago är oslagbar vid inflygningen till O'Hare. På hemresan väljer jag alltid 8H. Har aldrig störts av galley under nattsömnen. Kan iofs bero på att jag är världens sämsta Businessresenär på hemresan... hoppar över all service förutom inledande drycken. Käkar rejält med mat innan avresa, plus ett par stänkare så man sover gott. ;) I med öronpropparna och på med brusreducerande lurarna så sover jag ofta tills man känner kaffedoften i kabinen... :D
 

Hansi

Medlem
Har flugit 40 ggr CPH-Beijing t/r och testade 1A först men föredrog 1H flesta flighter. Bra sits, bra utrymme (ingen framför mig) och serverades dryck/mat först. Tyvärr var uppblåsbara gummiringen i sitsen (hårdhet) sönder 6 -10 ggr.
 

MrDollar

Medlem
1H är ju lite krånglig då den bara kan bokas 24h innan resa, eller är det 48h innan?

Har flugit 40 ggr CPH-Beijing t/r och testade 1A först men föredrog 1H flesta flighter. Bra sits, bra utrymme (ingen framför mig) och serverades dryck/mat först. Tyvärr var uppblåsbara gummiringen i sitsen (hårdhet) sönder 6 -10 ggr.
 

Brandten

Medlem
Halloj... hur är det med A340 nu... jämna = fönster, ojämna = gång?
Just nu har jag valt 8A men finns i skrivande stund följande platser lediga:

3H
5H
7F
7H
8A (min plats)
8H
9A
9H
10D
10F
10H

Vad skulle ni tagit på CPH-HKG flighten?
 
Toppen